Märkes råd

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR lättviktare
Hej allesammans!

Jag sitter här helt uppspelt pgr av att mc:n känns så nära!

Men man behöver ändå lite skydd också som förhoppningsvis räddar en vid en eventuell olycka.

Jag har tittat lite överallt, bla Duells katalog, fc-moto.de (det blir troligtvis därifrån jag beställer). Jag känner igen alla de "större" märkena, Arlen Ness, Alpinestar, BERIK, SHOEI etc.

Men jag hittade även häromdan Spyke på fc-moto. Tycker det är schyssta priser på deras grejer och jag undrar om det är något bra märke?

Tar gärna andra förslag på andra märken/modeller. Skinnställ 2-delat/Stövlar/Handskar.

Tackar på förhand!

Spyke är bra bajs. Jag har bara erfarenhet av deras dyrare ställ, eftersom de billigare har varit just påtagligt billiga, men kan som sagt klart rekommendera dem i den övre prisklassen. Givetvis förutsatt att det inte har skett något oväntat med deras kvalitetsnivå under årsskiftet.

Ett väldigt kvalificerat råd, som jag antar att de fleta backar upp.

Beställ nu inte bara nåt som ser bra ut från nätet. Se till att testa så att du får den hjälm, det ställ och de stävlar som passar JUST DIG!! A-stars gör skitbra stövlar, men de passar inte mina fötter, alltså är de inte bra.

Ställ är svårt, är det lagom stort ska du knappt komma i det när det är nytt. Hur vet du det utan att testa osv.?

Var snål. Men prova i butik först så du vet vad du ska ha!

Jag hade tänkt att dra till någon av våra två butiker här (tror det bara finns mc ställ hemma i en utav dem) och testa lite allt möjligt där.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti