Mälarvägen (viksjö)

Hyperdrive

Time is the fire in which we burn
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
MT-01 -05
Är det nån som vet varför mälarvägen i viksjö är så sanslöst bred? Den ser ju ut som en flygraka fast det är en stor sväng. Sen jag först åkte på den så har jag undrat varför de har gjort den sådär. Det är inte mycket trafik på den och den känns lite väl kort för att gasa på.

Skickar med en karta så ni kan se vilken det är:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlac...cx=1612734&cy=6591333&z=2&click_type=zoom#map

Last edited:
Landningsplats?

Fast när jag var snoris så använde man den till toppfartstest... mindre smart med alla utfarter.. :huvet

Hyperdrive skrev:
Är det nån som vet varför mälarvägen i viksjö är så sanslöst bred?

Men den vägen är ju inte bred :va
Om du menar vägen ner till Görvälnsbadet/Bruket så kan jag nog hålla med dig. Många Mc olyckor har hänt där, vissa med dödlig utgång. Just pga att den är bred.
(Det är efter den vägen MCE ligger.)

Ligger det inte nåt naturområde därute? Det kanske är Miljöpartiet som har bestämt att vägen ska vara bred så det inte blir trafikstockning när alla friluftsmänniskor ska ut dit...

KawaChris skrev:
Ligger det inte nåt naturområde därute? Det kanske är Miljöpartiet som har bestämt att vägen ska vara bred så det inte blir trafikstockning när alla friluftsmänniskor ska ut dit...

Hehe, det är nästan läge för biltullar :lol. Det ligger en kyrkogård som heter pilgrimskapellet och sen är det nån badplats där tror jag. Bruket står det ju oxo på kartan. Vad är det för nåt?

D-one skrev:
Om du menar vägen ner till Görvälnsbadet/Bruket så kan jag nog hålla med dig. Många Mc olyckor har hänt där, vissa med dödlig utgång. Just pga att den är bred.

Nu har jag ju inte varit på den sen förra säsongen men jag hade för mig att det var själva svängen förbi pilgrimskappellet som var bredast. :va

D-one skrev:

Tror klubben heter så å vägen som leder dit heter Snutenvägen :lol

Hyperdrive skrev:
Hehe, det är nästan läge för biltullar :lol. Det ligger en kyrkogård som heter pilgrimskapellet och sen är det nån badplats där tror jag. Bruket står det ju oxo på kartan. Vad är det för nåt?

Bruket=Skidbacke

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back