Mälaren runt 2015

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu är det ju dags igen för Mälaren runt. Ni vet det där evenemanget alla medelålders män (med få undantag) inväntar på hela året.
De putsar sina glidare till förbannelse, sätter på sig sina vackraste indianfransade västar med örnsymboler och tuffar fram i 28 km/h runt Mälaren.

GWxPsoOSkvpPM_nolA6I.jpg
http://www.svmc.se/club/malaren-runt/

Jag tänkte höra mig för hur ni tänker tackla detta spektakel av rang?
Själv tänkte jag försöka fly så långt bort det går. Dvs. jag tänkte köra upp till Nordkap bara för att slippa det.
Är iofs inte helt säker på att jag undkommer det helt ändå. Någon virrig glidardjävel kommer säkert irra upp sig dit också.
Hur skall ni göra?

Är det fint väder kör jag till gamla strängnäsvägen och sätter mig i diket och tittar på ett tag, brukar få se både roliga och intresanta saker :yoparty

Hur långt är det till mälarjäveln och hur tar man sig dit?

Edit: Efter diverse googlande kom jag fram till att Mälaren är en liten sjöformad pöl i den södra delen av detta rike.
Jag tror jag kommer avstå detta arrangeman pga diverse obskyra kroppskador som kommer förhindra min fortsatta levnad. I händelse av eventuella touring eskapader mot denna Mölare.
Nä nu är det sovdags.

Last edited:
Är det fint väder kör jag till gamla strängnäsvägen och sätter mig i diket
Det där låter inte säkert.... tänk om någon av dem vobblar till och får 30-40 hojar att köra ur ledet och alla rammar diket i 28 km/h. Du vet medelåldersmän från Stockholm bromsar inte i onödan alltså. Så de fortsätter tills hojen sitter fast bland träden eller dyl.

Vi kör som förra året och bryter av lite mot alla gamla glidare :banana

Bah, som riktig gubbe med präktighet som signum kommer jag att hjälpa till i samband med starten, förflytta mig till Gröndal och därefter avsluta begivenheterna i dimmorna kring STRULS efterfest! Det vågar ju tusan ge sig ut på hoj bland så våldsamt trafikerade vägar som Mälardalens... ;)

Gnälliga ni är! Jag körde plastraket och bodde på strul. Vädret var kanon och mot slutet gick det att dra på lite med. Efterfesten hos strul var riktigt trevlig.
Men visst, mycket krom och fransar är det.

Last edited:
Jag kunde tyvärr inte köra i år när vädret var så fint.
Annars brukar det vara en trevlig liten tur, massor av hojar och massor av trevligt folk.
Särskilt fort går det ju sannerligen inte, men jag kan köra fort andra dagar.
Men gillar man inte den kombon så är det så klart inge roligt.

Gnälliga ni är! Jag körde plastraket och bodde på strul. Vädret var kanon och mot slutet gick det att dra på lite med. Efterfesten hos strul var riktigt trevlig.
Men visst, mycket krom och fransar är det.
Ah, jag var också på partajet, möjligen såg jag Din hoj då det inte fanns oändligt med SH på platsen :) Bra musik och hyfsat med ös må man väl säga att det var, men riktigt städat trots allt!

Ah, jag var också på partajet, möjligen såg jag Din hoj då det inte fanns oändligt med SH på platsen :) Bra musik och hyfsat med ös må man väl säga att det var, men riktigt städat trots allt!
Höll till bredvid spelningarna, tillhörde sällskapet som hade bord med duk och levande ljus.

Nej, många sporthojar var det inte, såg en R1.

Var med i början för 30 år sedan men tyckte det räckte efter 10 år.

Många av de som körde entusiasthojar då har ersatt den ombyggda hojen med en fabriksbyggd glidare men det är väl bättre än att inte köra alls? :va

Det är ju inte körningen som är huvudsaken utan att för en gångs skull vara i majoritet på vägen och att vi för allmänheten syns på ett annat sätt än som självmordspiloter. :tummenupp

För min del gillar jag att köra SportHoj men man får gärna åka glidare eller t.o.m äventyrSHoj bara det är självvalt! Trevliga människor är trevliga oavsett hojtyp! :krama

http://lt.se/nyheter/nyheter/1.3109894-malaren-runt-slog-rekord-i-akare

Sötälje kallas ibland för Tokstan och nedanstående invånares kommentar på Länstidngens hemsida bekräftar varför! :D

Synd att vi i denna vackra stad ska behöva uppleva detta tramset och kriminaliteten som detta medför.
Skulle inte komunen eller polisen kunna stå och ta en avgift på 1000kronor per motorcykel vid infarterna.
Så kan vi leva tryggt i Södertälje och slippa bli störda av detta.

Att de lätt störda kan vara så lättstörda!:hihi

Det är givetvis ett skämt. Alla vet att det är syrianerna som står för kriminaliteten.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka