Lyset slocknar KTM 530 exc?????

Trevik

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Hoj
2008 KTM 530 Exc + 1997 Gsx-r 600
Hej!

Mitt framlyse och parkeringlyse slocknar när jag vrider på styret max till vänster,
har kollat efter glapp mm, men inte hittat nåt. Börjar fundera på om det kan vara kopplat så av någon anledning så att lyset inte ska va på när den står typ :-S det är bara i det absoluta maxläget som lyset slocknar.
Någon kunnig som kan svara på detta.

Mvh Robin

Nja tycker det är konstigt! Ja kan lossa kåpan med lyktan o allt och hålla kablarna stilla och vrida på styret o de slocknar ändå!?!?

Nja tycker det är konstigt! Ja kan lossa kåpan med lyktan o allt och hålla kablarna stilla och vrida på styret o de slocknar ändå!?!?

Hur ser kablaget ut som går längs hojen på höger sida av styret ner mot ramen? Brukar kunna bli nött där så den möjligtvis tjuvjordar?

Hur ser kablaget ut som går längs hojen på höger sida av styret ner mot ramen? Brukar kunna bli nött där så den möjligtvis tjuvjordar?

Syns inget på dom! Om ja tar bort kåpan och rycker i kablaget så borde de ju slockna nån gång tycker man ju om det är glapp eller så! Men det är bara när man ger max utslag på styret!
Tänkte bara höra lite om det va nån som visste om det finna nån sån här funktion på dessa hojar!?
Om inte så får ja väl fortsätta att riva isär!

Låter skumt, prova sätta en startkabel mellan motor och styre för att se om det är kvar.

Men, nej, någon funktion som släcker styret vid fullt styrutslag har iaf jag aldrig hört talas om.

Låter som jorden tappar kontakt. Prova med en jorkabel från ramen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT