LV Regga en CRF 450

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
e inne på att skaffa en extrahoj, en motard

har sett att det finns LV (Landsvägs registrerade) Honda CRF 450

min fråga, det finns en uppsjö med billiga CRF 450 på blocket, går alla dessa att LV regga ?

Hur går man till väga?

Det går inte att lv-regga en cross. Sök å du skall finna, har varit uppe många gånger förut.

Det är t.ex den här du sett !?

Hemligheten heter HM. En italiensk firma som moddade en bunt CRF'er för homologisering inom EU. Jag skulle inte frivilligt skaffa mig den huvudvärk det innebär att ens försöka regga en cross.

Alla dessa är som tidagare nämt HM vilket gör att dom var lv-reggade när dom såldes nya i Sverige. Den sista du länkar till är bara e-reggad.
Ang service så är dom likvärdiga med andra crossar
förutom kolven som rek bytas var 15é timma!

Alla dessa är som tidagare nämt HM vilket gör att dom var lv-reggade när dom såldes nya i Sverige. Den sista du länkar till är bara e-reggad.
Ang service så är dom likvärdiga med andra crossar
förutom kolven som rek bytas var 15é timma!

15 timmar på en kolv? hur e de möjligt?

Alla där känns som de motorn gått tillräckligt för att man ska börja klyva motorn, nu vet jag inte hur det är på just CRF 450 men på husa klyver man motorn varje 100 timma.

Denna då?

http://www.blocket.se/blekinge/Husqvarna_SM_570_R_motard_21642052.htm?ca=11&w=3

Last edited:
БОБАН han vill ju ha en crf för att dom är snygga, husqvarna är ju skitfula! fulaste jag har sett! ;)

15h är rekomendationen vid tävling, vid vanligt användande kör man minst 75h på en kolv. Har pratat med både återförsäljare och andra CRF 450-ägare och dom har sagt samma sak allihop.

Vad det gäller service o sånt så ligger den i samma klass som Husaberg, Husqvarna och andra motarder med hög prestanda.

Last edited:
БОБАН han vill ju ha en crf för att dom är snygga, husqvarna är ju skitfula! fulaste jag har sett! ;)

Smaksak jag tycker dom är riktigt snygga, sen gillar jag inte japs hojar då alla ser likadana ut...

Blir inte mycket snyggare än en ritkig race motard

22025_0_1_2_smr%20630_Image%20credits%20-%20Husqvarna.jpg

БОБАН;4220442 skrev:
Smaksak jag tycker dom är riktigt snygga, sen gillar jag inte japs hojar då alla ser likadana ut...

Blir inte mycket snyggare än en ritkig race motard

22025_0_1_2_smr%20630_Image%20credits%20-%20Husqvarna.jpg

Det där är porr. Ibland kan jag sakna min gamla harv :(

Honda crf 450 finns som sagt som lv-reggade men det är endast HM varianterna som är det och finns i års -03 till -05. En nackdel med crf:n är att den bara är 5 vxl och måste varva ganska mkt bara för att ligga lite över 100 km/h, bakdelen är oxå kass gällande placering av blinkers för dem smälter itu hela tiden. Har haft både crf hm -05 och husa 650 -06 och för gatkörning rekommenderar jag klart husan som har betydligt mer kräm i motorn samt att den är 6 vxl, dessutom går oljebytena snabbare då det bara ska i exakt 1 liter och endast fyllas på på ett ställe.:) Fördelen med crf:n skulle vara chassit och ska du köra mkt på små banor bör den vara lite lättare att köra med. Kolv ska bytas mkt oftare på hondan än husan.

Honda crf 450 finns som sagt som lv-reggade men det är endast HM varianterna som är det och finns i års -03 till -05. En nackdel med crf:n är att den bara är 5 vxl och måste varva ganska mkt bara för att ligga lite över 100 km/h, bakdelen är oxå kass gällande placering av blinkers för dem smälter itu hela tiden. Har haft både crf hm -05 och husa 650 -06 och för gatkörning rekommenderar jag klart husan som har betydligt mer kräm i motorn samt att den är 6 vxl, dessutom går oljebytena snabbare då det bara ska i exakt 1 liter och endast fyllas på på ett ställe.:) Fördelen med crf:n skulle vara chassit och ska du köra mkt på små banor bör den vara lite lättare att köra med. Kolv ska bytas mkt oftare på hondan än husan.

tack för infon... då kanske man ska titta efter husan i stället

tycker iofs att Hondan e snyggare. men ibland måste man gå på vad andra säger i stället för vad magen säger

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back