LV regga 250 cross??

patrikringdahl

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
rs 125 -03
Tjo boys! undrar om det är möjligt att LVregga en 250 cross och om det går, vad är det som krävs? Vad måste vara godkännt (saker som lysen o sånt etc) :P ? :confused:

Är utsälppen lagliga orginal (det är 2t årsmod 00-03 vi snackar) eller krävs ett rör som innehålller 90% katalysator :P ?

Är det lättare å regga en 4t?

O en sista fråga som kanske inte har med ämnet o göra men drar den iaf passar sm kit till crf 450 på en cr250? :kocko

allt går med lite våld.. :hihi
Ang registreringen så tror jag att fordonet måste vara förregistrerat. stämmer detta?. du kanske kan ta kontakt med tillverkaren och få ett registreringsintyg eller nåt.

Du kan inte LV-regga en Honda CR250. Det bara ÄR så.
Hjulen passar om det är samma axeldiamter. Är det samma årsmodell borde det inte vara några problem alls.

Förregistrerat kan nästan vad som helst med ett ramnummer vara. Betyder bara att man fått ett regnummer. Vanligt tidigare innan EU på crosshojjar som det skulle tävlas med utomlands. Det är e-reg som gäller på crosshojjar, undantag finns så klart, gasgas + några andra.

Modellen måste vara typad o godkänd som regbar. Det är den knappast.
Bekräfta m gen.agenten.

Det är främst ljudnivån man aldrig klarar efteråt. Förbipasseringsprovet är dyrt
och nästan omöjligt att klara.
Hör m bilprovningen tekniska avd.

Enduroreg ligger bättre till, men då finns det ju lite inskränkningar i var du får köra.
Och e-lic kostar 1000-1200:-/år.
/u

Jag LV-reggade en enduro 125:a när jag var 16år (ett tag sedan..)
Då klarade jag mig från förbifartsprovet..

Men att regga in ett fordon som aldrig varit inreggat blir nog lite jobbigare.

För att klara förbifartsprovet lär det bli till att bygga in motorn i en låda och isolera denna :hihi

Tack för alla svar, verkar ju aningen besvärligt detta får väl kanske ta o köpa en 250 o köra den olagligt istället :hihi men då har polisen en tendens att störa sig en smula XD.

Nåväl, jag har annars sett många som kör reggade crf 450 motard är dom lika svåra att få reggade som 250´n de låtar väl inte lika mkt satt d borde väl vara lättare på den punkten men måste även de vara förreggade? hur är det med underhåll av 450´n dyrt billigt, nåt man måste lämna in för o få gjort?

edit: om man ska ha en motard i övrigt vilken som helst för ett pris under 40 tusen (kan även vara en crossmaskin med motard konverterings möjligheter) vad rekommenderas alla tips mottages med stor entusiasm.

Last edited:
crf 450= fyrtakt=tyst
cr 250=tvåtakt=skramlah...
det finns visserligen fetare luddämpare och sånt men från crossar är det ofta mycket annat rassel som låter...
men du kan nästan glömma att lv regga en tvitaktare idag...

Farmer skrev:
crf 450= fyrtakt=tyst
cr 250=tvåtakt=skramlah...
det finns visserligen fetare luddämpare och sånt men från crossar är det ofta mycket annat rassel som låter...
men du kan nästan glömma att lv regga en tvitaktare idag...

hmm farmer har du hört en crf 450 nån gång ? klart mycket värre (högre) ljud är en 250 tvåtakt. på en crossbana med 50 % 2 takt och 50 % 4 takt så hörs 4 taktarna till 90 % när man står i depån.

husqvarnan skrev:
hmm farmer har du hört en crf 450 nån gång ? klart mycket värre (högre) ljud är en 250 tvåtakt. på en crossbana med 50 % 2 takt och 50 % 4 takt så hörs 4 taktarna till 90 % när man står i depån.

På crossbana brukar dom väl knappast köra med orginal system.
Dom 4-t hojarna jag har haft hörde man inte motorn i 70 km/h med orginalsystem på.

Den 2-t 250:n jag haft lät desto mer med orginal system. Ännu mer med helsystem.

varenda jävel har ju öppna helsystem på crosshojjarna..
min låter knappt ngt förns på höga varv med original systemet..
håller vid att en fyrtakt är bättre på gatan i alla kategorier..

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...