Lurendrejeri på ebay/mobile.de

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Sitter och letar efter en gsxr 1000 på både ebay.de och mobile.de.
Såg en gsxr 1000 K6 på 590 mil på ebay. Den auktionen slutade på ca 9500 euro för någon dag sedan. Idag hittade jag samma båge på mobile.de. Samma mc, samma bild och miltal för 4400 euro. Börjar lukta lite lurt. Hur f...n tror de att det skall lyckas? Det är ju ingen som säljer en fin k6 för lite över 40.000 spänn!!!

www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111220468598&sprache=8

Last edited:
Det är lurenderigrej...

Jag har själv försökt köpa hoj via sånt förra sommaren men efter 10:e blåsningen gav jag upp...

Du kontaktar säljaren, han skickar massa bra bilder till dig. Ni kommer överens om pris osv.

alt 1.

Du sätter in pengar till honom, o han skickar hojjen sen.

alt. 2.

Ni går via en transportfirma som man kan låsa pengar på (finns på riktigt).

Enl utsago så ska han lämnar in hojjen. Du får en bekräftelse på det.
Du sätter in pengar till transportbolagets konto. Sedan skickas hojjen till dig. Du tar emot den. Kollar på den. Är allt ok, så ringer du o släpper spärren så utbetalas pengarna till honom.

Problemet är att hemsidor som de hänvisar transporten till (i mitt fall allafall) är skapade o registrerade kvällen innan, av samma person som säljer hojjen.

Hemsidorna ser väldigt profesionella ut. Ena gjorde till o med en exakt kopia på ebay's motortransport tjänst. Han skickade mig ett mail om att ebay hade problem med en server, men jag kunde klicka på länken han gav mig så skulle denna funka.

De går inte med på träffas, för det försökte jag med lite senare. Då slutar de svara på mail.

TomasG skrev:
2375277 Det är lurenderigrej...

Jag har själv försökt köpa hoj via sånt förra sommaren men efter 10:e blåsningen gav jag upp...

Du kontaktar säljaren, han skickar massa bra bilder till dig. Ni kommer överens om pris osv.

alt 1.

Du sätter in pengar till honom, o han skickar hojjen sen.

alt. 2.

Ni går via en transportfirma som man kan låsa pengar på (finns på riktigt).

Enl utsago så ska han lämnar in hojjen. Du får en bekräftelse på det.
Du sätter in pengar till transportbolagets konto. Sedan skickas hojjen till dig. Du tar emot den. Kollar på den. Är allt ok, så ringer du o släpper spärren så utbetalas pengarna till honom.

Problemet är att hemsidor som de hänvisar transporten till (i mitt fall allafall) är skapade o registrerade kvällen innan, av samma person som säljer hojjen.

Hemsidorna ser väldigt profesionella ut. Ena gjorde till o med en exakt kopia på ebay's motortransport tjänst. Han skickade mig ett mail om att ebay hade problem med en server, men jag kunde klicka på länken han gav mig så skulle denna funka.

De går inte med på träffas, för det försökte jag med lite senare. Då slutar de svara på mail.
90% av billiga mc eller bilar på mobile.de e sånna lurgrejer..och all dom bor i England( London för det mesta).....först e det ok att komam o kolla på hojen .. men sen när man säger att man kan komam i veckan eller snart ,, så säger dom att dom e mycket på resande fot bla bla.. blaa.. och har inte tid med sånt ,,hänvisar direkt till en transportfirma..

AKTA ER FÖR SÅNNA!!!!!!!!!11

I helgen var vi ner & hämtade en hoj som vi hittade på mobile.de. Det var ett företag (motobeck.de) som sålde hojen. Jag hade både mailkontakt och ringde firman för att kontrollera att allt var "grönt". 24 timmar senare var vi på plats nere i Tyskland!

Jag skulle aldrig våga åka så långt och köpa hoj utav en privatperson, så min rekommendation är att välja någon av de hojar som säljs via firmor på mobile.de och sedan hämta den själv. Ingen hoj=inga pengar...

Maria1980 skrev:
2375300 I helgen var vi ner & hämtade en hoj som vi hittade på mobile.de. Det var ett företag (motobeck.de) som sålde hojen. Jag hade både mailkontakt och ringde firman för att kontrollera att allt var "grönt". 24 timmar senare var vi på plats nere i Tyskland!

Jag skulle aldrig våga åka så långt och köpa hoj utav en privatperson, så min rekommendation är att välja någon av de hojar som säljs via firmor på mobile.de och sedan hämta den själv. Ingen hoj=inga pengar...
Tjenix .. har du blivit av med Millen tjejen.. jag va i tyskland för 3 veckor sen o hämtade en ny Mille åt mig ,, privat person som sålde den, hur sjysst som helst .. allt va grönt , hojen va bättre än jag trodde....:tummenupp
Vad åker du på nu ??

Maria1980 skrev:
2375300 I helgen var vi ner & hämtade en hoj som vi hittade på mobile.de. Det var ett företag (motobeck.de) som sålde hojen. Jag hade både mailkontakt och ringde firman för att kontrollera att allt var "grönt". 24 timmar senare var vi på plats nere i Tyskland!

Jag misstänker att det var ingen hoj av årsmodell 06 som såldes mot halva listpriset!?

FYYYYY FAAAAAAN!!!!

Nu hittade jag samma båge, samma bild och samma miltal på ebay igen!!!!!

:mad: :mad: :mad:

ÄR DET FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT - SÅ ÄR DET FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT.

:fakta

PS. Jag säljer konfliktdiamanter från Kongo till vrakpris - säckar om ett halvt kilo 1-2 karatsdiamanter för endast 8 500 SEK!!! Skicka pengarna i omärkta sedlar till min postbox på Caymanöarna så kommer diamanterna på posten! DS.

sgtpepper skrev:
2375590 PS. Jag säljer konfliktdiamanter från Kongo till vrakpris - säckar om ett halvt kilo 1-2 karatsdiamanter för endast 8 500 SEK!!! Skicka pengarna i omärkta sedlar till min postbox på Caymanöarna så kommer diamanterna på posten! DS.

Är det som vanligt att man får köpa max tre säckar per person/hushåll eller är det okej om jag tar fler?:va

sgtpepper skrev:
2375590 ÄR DET FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT - SÅ ÄR DET FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT.

:fakta

PS. Jag säljer konfliktdiamanter från Kongo till vrakpris - säckar om ett halvt kilo 1-2 karatsdiamanter för endast 8 500 SEK!!! Skicka pengarna i omärkta sedlar till min postbox på Caymanöarna så kommer diamanterna på posten! DS.

Allvar? :D

Zephro skrev:
2375625 Är det som vanligt att man får köpa max tre säckar per person/hushåll eller är det okej om jag tar fler?:va
Ja, egentligen är det ju max tre säckar, men only for you my friend så kan du få köpa 20 säckar :).

sgtpepper skrev:
2375657 Ja, egentligen är det ju max tre säckar, men only for you my friend så kan du få köpa 20 säckar :).

Jag tar ett par säckar också, jag har lite stålar på gång, jag hjälper nämligen en snubbe i Nigeria att föra ut lite pengar, jag skulle få en rejäl slant för besväret.
Jag mailade alla mina kontouppgifter till honom i går, och betalade alla transaktionsavgifter, så snart har jag ett par mille på kontot.

För övrigt så erbjöds jag att köpa elverktyg ur bakluckan på en bil i dag, när jag inte ville ha några elverktyg så ville han sälja japanska kock-knivar istället...

Jag har varit nere i tyskland två gånger. Båda gångerna var vi nere för att handla hoj. Det största problemet med skojare är att köparen själv är dum och desperat nog att gå på det. Men, visst kan man få tag på bra och billiga hojar. Problemet är att hitta dem. Jag har lite polare i tyskland som kör racing där nere. Det var tack vare dem vi hittade våra hojar. Han har även ett register på försäljare, både privatpersoner och företag som vill ge kunder från utlandet en försäljningsgaranti...typ..Vet inte riktigt hur det fungerar men ingen är mer tacksam än jag..Ska kolla med honom om han kan skicka registret. Det finns säkert flera här som skulle vilja göra en bra affär utan att bli lurad. Annars kan vi gå ihop och lura lurarna

GuW skrev:
2376084 Jag tar ett par säckar också, jag har lite stålar på gång, jag hjälper nämligen en snubbe i Nigeria att föra ut lite pengar, jag skulle få en rejäl slant för besväret.
Jag mailade alla mina kontouppgifter till honom i går, och betalade alla transaktionsavgifter, så snart har jag ett par mille på kontot.

För övrigt så erbjöds jag att köpa elverktyg ur bakluckan på en bil i dag, när jag inte ville ha några elverktyg så ville han sälja japanska kock-knivar istället...

Klant....du skulle bett att få betalt i kaffeböner istället! Nu kommer du åka på en sjuhelvetes förmögenhetsskatt! :rolleyes:

GuW skrev:
2376084
Passa er för dom där globalknivarna som vissa säljer på stan, dom ser äkta ut dom ligger ofta i äkta kartonger. Men om man tar ut dom ur kartongen så känns det som kniven är gjord i aluminium, dom väger alldeles för lite för att var rf-stål :D

TomasG skrev:
2375408 Jag misstänker att det var ingen hoj av årsmodell 06 som såldes mot halva listpriset!?

En 06:a för halva listpriset låter som en bluff utan att man ens behöver kontrollera upp det...

Men en 04:ans för 35 tusen kr mindre än i Sverige :yoparty

Bosanac skrev:
2375323 Tjenix .. har du blivit av med Millen tjejen.. jag va i tyskland för 3 veckor sen o hämtade en ny Mille åt mig ,, privat person som sålde den, hur sjysst som helst .. allt va grönt , hojen va bättre än jag trodde....:tummenupp
Vad åker du på nu ??

Millen var på tok för dyr att äga så hon är såld :gråta Börjar dock ta mitt förnuft till fånga & inser att man inte behöver köra i 260 jämt. Är riktigt sugen på att bygga en streetfighter!

Får låna pojkvännens Retta, underbar att köra, grymt ax!!! (60-kuggars drev) :yoparty

Tittade på en lagd 636 till mig när vi var i Tyskland, men det skulle bli för kostsamt att få ordning på den. Så jag väntar tills rätt objekt dyker upp.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...