Jag har ingen erfarenhet av just din knarr men en hel del generell erfarenhet som jag gärna delar med mig av:
De flesta (alla?) vattenkylda hojpuffror har ett expansionskärl som ej står under övertryck (till skillnad från ex vis Volvo 240 och Renault 5 med mer där expansionskärlet trycksätts).
Dessa motorer är oftast självluftande alternativt försedda med en luftningsnippel i närheten av systemets högsta punkt. Låt motorn bli varm och öppna nippeln tills det bara kommer ut vätska. Stäng nippeln och låt motorn kallna så suger (egentligen är det atmosfären som trycker) den i sig vätska från expansionskärlet.
I enstaka fall kan man behöva "hjälpa" motorn genom att köra
halvvarmt, öppna påfyllningslocket (förutsatt att det sitter på kylaren, termostathuset eller liknande) för att släppa ut trycket, stänga locket och låta motorn kallna så att den drar i sig vätskan från expkärlet men att behöva göra så hör till undantagen.
Detta går alltså ut på att man på ena eller andra sättet släpper ut luft ur den trycksatta delen av systemet och sen låter motorn "suga i sig" vätska för att ersatta den utsläppta luften.
OBS viktigt:
Puffran får absolut inte vara kokvarm då du öppnar locket eftersom det kan resultera i geiser med tillhörande risk att du blir skållad. Men det är klart, det är ju kräfttider så...