Har precis skruvat ihop min GPZ med ny motor, och har kikat här på forumet hur jag lättast luftar kylaren när jag fyller på ny vätska, den är alltså tom från början. Har testat de knep som angavs här på sporthoj med att varmköra sen öppna nipplar för att trycka ut luften, verkar inte fungera dessvärre.
Finns det någon som vet hur man går tillväga med en gammelhoj som denna? Jag har fyllt kylaren helt, och fyllt på i expansionskärlet till strax under maxnivå. Nippeln vid vattenpumpen har jag öppnat och luftat ur där, men vid termostaten kommer ingen luft. Ingen slang klämd eller så, har kollat det. har även klämt på alla slangar för att trycka bort luft den vägen. Nån som har en mirakellösning?
Är det bara att köra och låta den självlufta eller hur funkar det?
Finns det någon som vet hur man går tillväga med en gammelhoj som denna? Jag har fyllt kylaren helt, och fyllt på i expansionskärlet till strax under maxnivå. Nippeln vid vattenpumpen har jag öppnat och luftat ur där, men vid termostaten kommer ingen luft. Ingen slang klämd eller så, har kollat det. har även klämt på alla slangar för att trycka bort luft den vägen. Nån som har en mirakellösning?
Är det bara att köra och låta den självlufta eller hur funkar det?