Lufta bromsarna på CRF450R

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hej ...
Har problem med att lufta bakbromsen på min honda ... luften vill inte komma ur huvudcylindern bak, hur ska jag göra för att få ur luften???

(Det känns som det inte finns någon olja alls i cylindern fast den är full i koppen, jag har testat att tycka oljan bakifrån men det hjälper inte)

Hjääääääääääääälp :Bugar

gixxxerracing skrev:
2077517 Hej ...
Har problem med att lufta bakbromsen på min honda ... luften vill inte komma ur huvudcylindern bak, hur ska jag göra för att få ur luften???

(Det känns som det inte finns någon olja alls i cylindern fast den är full i koppen, jag har testat att tycka oljan bakifrån men det hjälper inte)

Hjääääääääääääälp :Bugar
Den e rätt knepig den där. Jag tog isär den och rengjorde den innan jag fick det å funka. Men jag tror också att det hjälpte att hålla oket högre upp än pumpen.

Olof Eriksson skrev:
2077536 Den e rätt knepig den där. Jag tog isär den och rengjorde den innan jag fick det å funka. Men jag tror också att det hjälpte att hålla oket högre upp än pumpen.

Ska prova att hålla oket högre än pumpen imorn får vi se vad som händer.
bytte till stålomspunna slangar idag :)

gixxxerracing skrev:
2077578 Ska prova att hålla oket högre än pumpen imorn får vi se vad som händer.
bytte till stålomspunna slangar idag :)
Se till att du justerar bromspedalen se att kolven i huvudcylindern går förbi hålet till bromsvätskebehållaren i huvudcylindern så att kolven kan hämta upp ny vätska.

Mvh Perra

Fastway skrev:
2077881 Se till att du justerar bromspedalen se att kolven i huvudcylindern går förbi hålet till bromsvätskebehållaren i huvudcylindern så att kolven kan hämta upp ny vätska.

Mvh Perra
Kan det verkligen vara så? Jag har kört så här sen 04 förutom att jag bytt slangar nu.

Tittar man på huvudcylinderns kontruktion så tycker jag det ser ut som att högsta pungten är vid anslutningen till slangen ... :huvet

Problemet är att kolven inte vill ladda i sig ny olja när man pumpar, så hur i vassen ska man få in oljan till kolven så att den kan börja pumpa själv igen?

gixxxerracing skrev:
2078393 Kan det verkligen vara så? Jag har kört så här sen 04 förutom att jag bytt slangar nu.

Tittar man på huvudcylinderns kontruktion så tycker jag det ser ut som att högsta pungten är vid anslutningen till slangen ... :huvet

Problemet är att kolven inte vill ladda i sig ny olja när man pumpar, så hur i vassen ska man få in oljan till kolven så att den kan börja pumpa själv igen?
Justera den så att den inte "ligger på" så att den täcker hålet?

Oljebehållaren och själva pumpen är ju skilda och hålet för att fylla på pumpen är längst ner, dvs måste pumpen gå hela vägen ut för att den ska kunna fylla?

Eller så förstår jag inte vad du menar :banana

Back