Luciatråden

hallå de ska ju vara en som är lucia... resten skall ju vara tärnor, stjärngossar, pepparkaksgubbar och tomtenissar:)

Fan, hade det inte vart för den lilla detalj att jag inte lyckats ta körkort än så hade ja gärna åkt med :D... Tror inte farsgubben e så sugen på att övningsköra med mig heller :va

Lutar åt att jag har en extra båge tills dess så jag är på.
Som lucia såklart :D

1. Majs
2. Aidet
3.
4.
5.
6.

jag vill ju ha tomteluva :(

Tror ni GT/GP vill ha besök?
Nån mer känningar? ;)

1. Majs
2. Aidet
3. Little L
4. Mark
5.
6.

Eventuellt en dum fråga, men lucia infaller på en lördag i år.
Firas den på fredagen eller? Brukar väl vara på en vardag?

hallå de ska ju vara en som är lucia... resten skall ju vara tärnor, stjärngossar, pepparkaksgubbar och tomtenissar:)

Av rent trafiksäkra o praktiska skäl vill nog dom flesta, utom Mark, vara Lucia ;) Ingen vill på grund av mobbingrisken vara tärna, då tärnan brukar hålla ett litet fjantigt ljus i handen (Jämfört med Lucians 5 ljus på huvet). Stjärngosse-struten lär troligen blåsa av.. Lär väl inte finnas pepparkaksgubbedräkter i vuxenstorlek? :tungan Tomtenissarna bör vi väl egentligen spara till julafton så att småbarn på stan inte blir förvirrade o springer på oss i hopp om att få julklappar.. Kan bli fula tidningsrubriker:
"Erik 5år, överkörd av Jultomten"

1. Majs
2. Aidet
3. Little L
4. Mark
5. Kalle (om det inte blir för sent)
6.
7.
8.
9.

Av rent trafiksäkra o praktiska skäl vill nog dom flesta, utom Mark, vara Lucia ;) Ingen vill på grund av mobbingrisken vara tärna, då tärnan brukar hålla ett litet fjantigt ljus i handen (Jämfört med Lucians 5 ljus på huvet). Stjärngosse-struten lär troligen blåsa av.. Lär väl inte finnas pepparkaksgubbedräkter i vuxenstorlek? :tungan Tomtenissarna bör vi väl egentligen spara till julafton så att småbarn på stan inte blir förvirrade o springer på oss i hopp om att få julklappar.. Kan bli fula tidningsrubriker:

jag hoppas lucia håller ihop båda händerna sådär sexigt som dom brukar göra. annars blir jag besviken...

:rofl

Nu e det mindre än en vecka kvar!! Så det börjar bli dags att införskaffa Luciakronor :tummenupp

Nu e det mindre än en vecka kvar!! Så det börjar bli dags att införskaffa Luciakronor :tummenupp

Majs, dags att ta lite beslut. Bestäm en tid när vi ska ses. O vilken dag, eller är det redan sagt kanske hmm, lucia, är det på lördag eller söndag?

Roligare att köra på dagen, men mer effektfullt på kvällen. Om nån har nån ide om resmål så hade det varit kul oxå.

Hoppas vädret är som idag :tummenupp

Det är på lördag som gäller eller? På förmiddagen nånstans kanske kan passa? Måste bara få tag i en krona och silvertejp, så ska allt vara klart sen. Yamaha verkar inte få klart min hoj i tid, så jag fick helt enkelt köpa en till :yoparty

Körde hem den från Trollhättan igår, och tur och retur Tjörn idag.. 20 mil på två dagar är ju inte fy skam för att vara inne i december :D

Bifogat

• DSC00937_liten.JPG
    DSC00937_liten.JPG
    225.3 KB · Visningar: 66
Majs, dags att ta lite beslut. Bestäm en tid när vi ska ses. O vilken dag, eller är det redan sagt kanske hmm, lucia, är det på lördag eller söndag?

Roligare att köra på dagen, men mer effektfullt på kvällen. Om nån har nån ide om resmål så hade det varit kul oxå.

Hoppas vädret är som idag :tummenupp

Jag tycker att lördag förmiddag skulle passa bra :) Man skulle ju kunna åka skapligt tidigt så man hinner lussa på några ställen.. Kom med förslag bara!! Jag vill inte vara nån Lussehitler :tungan ..och dessutom e hjärnkapaciteten långt ifrån på topp vid den här tiden på måndag morgon..

Blir det bra kl. 11?

Är ju trots allt en ledig dag så man (jag) slipper helst gå upp före nio.

Hur har ni tänkt att spöka ut er? Några lucialinnen räknar jag inte med att hitta i rätt storlek. Däremot en påslakan som man trär på sig o klipper hål för huvudet. Tomte? Alla är lucior? Jag vill vara tärna isf :p

Kl 11 på lördag blir väl kanon!

Än så länge säger SMHI att det ska vara uppehåll i alla fall... dock kallt som fasen.. men det e ju ändå december... Ska skaffa mig ett par tjockare handskar tills dess.

Vita lakan/påslakan e ju bra, nån som har några över? :tungan Jag har typ bara blåa o andra tuffa i diverse pojkfärger... hehe

Får ta en sväng till Rusta nu i dagarna o köpa mig min krona :yoparty

Kl 11 på lördag blir väl kanon!

Än så länge säger SMHI att det ska vara uppehåll i alla fall... dock kallt som fasen.. men det e ju ändå december... Ska skaffa mig ett par tjockare handskar tills dess.

Vita lakan/påslakan e ju bra, nån som har några över? :tungan Jag har typ bara blåa o andra tuffa i diverse pojkfärger... hehe

Får ta en sväng till Rusta nu i dagarna o köpa mig min krona :yoparty

Finns säkert billiga vita påslakan att köpa på t.ex rusta också.

Tar man sig upp på hojen med ett påslakan runt benen..? Bara en tanke.

Ska jaga krona på backaplan nu efter jobbet. Rusta blir lite långt att åka till. Tror nästan jag nöjer mig med det. Har ett mestadels vitt skinnställ och lite glitter och bröte på det så ska det nog funka.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT