Lossning av motorkåpa CBR 929

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Tjenare på er där ute. Jag behöer lossa min motorkåpa på Generator sidan och när jag väl gör det så är det ett visst motstånd i den när jag försöker dra bort den, typ som den sitter fast i något som spänner. Är det något speciellt som jag bör tänka på innan jag bänder lite mer och att någon pijong lossnar el liknande...:fakta :tummenupp

Det är en magnet därbakom så det är därför det känns som det e nått fel..... ta det lungt bara så att det inte rammlar ur nått drev eller någe... du får ta i lite.

Det är en magnet därbakom så det är därför det känns som det e nått fel..... ta det lungt bara så att det inte rammlar ur nått drev eller någe... du får ta i lite.

Tack för det svaret. För visst känns det som om något är galet när man ska ta isär skiten. Det är ju något som strätar emot och då tydligen en magnet. Men det där med dreven, sitter dom löst och kan ramla ut/lossna när man drar isär kåpan från motorn!:confused:

Tack för det svaret. För visst känns det som om något är galet när man ska ta isär skiten. Det är ju något som strätar emot och då tydligen en magnet. Men det där med dreven, sitter dom löst och kan ramla ut/lossna när man drar isär kåpan från motorn!:confused:

Om något drev skulle åka ur, så torde det vara lika lätt att lägga dit igen :tummenupp
Utan oroa dig inte för det och ta loss det! Sen kan du istället för att köpa packning i papp för hundralappen, köp istället packning på tub som räcker många gånger om, dock tar det längre tid innan det tätat helt :)

Om något drev skulle åka ur, så torde det vara lika lätt att lägga dit igen :tummenupp
Utan oroa dig inte för det och ta loss det! Sen kan du istället för att köpa packning i papp för hundralappen, köp istället packning på tub som räcker många gånger om, dock tar det längre tid innan det tätat helt :)

Det där med packningen visste jag redan, men tack för svaret. Jag har mekat en hel del med många andra hojar, men faktis inte råkat på det här tidigarte.
Så det är då bättre att fråga någon en gång för mycket än att stå där sedan med fel verktyg i handen och inte få ihop det...

Bugar och Bockar....:yoparty :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...