lossa framdrev gixxer??snabbt svar..

trojlee

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
GSX-R 600
Står i garaget o ska lossa framdrevet på hojjen...men vet inte riktigt hur det är fastsatt....är ju en insex i mitten.....o den ska man dra åt vilket håll??...och sen en fyrkantig mutter dunt den?....ngn som kan ge mig hjälp...vill inte dra sönder ngt....
/
-T-

gissningsvis är den lilla insekten en slags spärr..

Ok, jag gissar på att den är i spannet: 97-00. I så fall, lossa på insexmuttern (moturs). Ta loss rotorn för givaren till hastighetsmätaren och sen lossar du på den stora bulten bakom. Sen är det bara att "vicka av" drevet. Sen när du monterar det nya drevet ska du dra åt med 120Nm på den stora bulten.

xfader skrev:
Ok, jag gissar på att den är i spannet: 97-00. I så fall, lossa på insexmuttern (moturs). Ta loss rotorn för givaren till hastighetsmätaren och sen lossar du på den stora bulten bakom. Sen är det bara att "vicka av" drevet. Sen när du monterar det nya drevet ska du dra åt med 120Nm på den stora bulten.

man tackar... :banana
/
-T-

trojlee skrev:
man tackar... :banana
/
-T-
Har äntligen fått lös kedjespännaren.....hade ergat fast ngt förj-ligt :gnissla ....men med lite värme o kyla så gick den lös utan att man behövde dra sönder den..*phu*.. :)
Nu till min nästa fråga....det blev lite små "hakk" av kedjan på bak kåpan...från när den brast....altså ovanför bak-blinkersen....det är inte mkt men jag är som lite pedantisk av mig :yoparty ......hur kan man laga en sådan lackskada??
/
-T-

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey