London - vad göra där.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Åker till London imorgon. Tjejen planerat in i detalj vilka affärer hon skall besöka. men jag har planerat noll. Någon som har tips på vad man kan hitta på, kika på eller besöka? Eller är det bara pub som gäller :dricka

vad är du intresserad av?

Gå dit pitten petar oj. Pekar :tummenupp

Om du ser något intressant gå dit och titta :)

Lycka till på resan!

Pubkulturen är bara den värd resan :)
.....och alla sköna engelsmän förstås!

Tyckte att det var den största besvikelsen. Alla pubbar ägs av ett bryggeri. Det finns typ två stora bryggerier (fullers och shepard neame har jag för mig) och därmed ser alla pubbar likadana ut.

äre veckodag kan du strosa runt på camden market. eller prova toaletterna på harrods, eller bara kolla på kassörskorna som jobbar där. eller ta en dubbeldäckare till en förort, gå in på en pub och lyssna på tystnaden och förvåningen när en nykomling kommer in.
finns hur mycket bra restauranger, pubar och nattklubbar att roa sig med på kvällarna.

http://www.ace-cafe-london.com/default.aspx

Last edited:
Bitterfittavarning

Är det inte lättare att bara googla, eller kolla en londonsajt?
Förvånas över alla som skriver här. Jag ska till Prag. Jag ska hit. Jag ska dit.

THINGS TO DO IN LONDON

Vill man ha bra svar kanske man skall kolla en relavant sajt.

Bara en fundering.

Är det inte lättare att bara googla, eller kolla en londonsajt?
Förvånas över alla som skriver här. Jag ska till Prag. Jag ska hit. Jag ska dit.

THINGS TO DO IN LONDON

Vill man ha bra svar kanske man skall kolla en relavant sajt.

Bara en fundering.

Jag vet inte, tycker ofta såna sökningar ger väldigt intetsägande svar. Visst, man hittar ju event eller restauranger men extremt svårt att veta om det faktiskt är värt ett besök. Då är andra människors erfarenheter guld värda, så man hamnar på de intressanta ställena man inte hittar annars.

Håller med zilog om Camden, skön atmosfär och finns antagligen något för er båda där. Innebär iofs också mycket turister där.

Mina tips är att gå på stand-up-klubb samt ta en tur med London Eye. :tummenupp

Jag vet inte, tycker ofta såna sökningar ger väldigt intetsägande svar. Visst, man hittar ju event eller restauranger men extremt svårt att veta om det faktiskt är värt ett besök. Då är andra människors erfarenheter guld värda, så man hamnar på de intressanta ställena man inte hittar annars.

Håller med zilog om Camden, skön atmosfär och finns antagligen något för er båda där. Innebär iofs också mycket turister där.

Läser man en guidebok brukar den oftast innehålla utförlig info om de olika "sevärdheterna". Vill man VERKLIGEN veta vad man kan göra i London är detta helt fel forum att fråga på, då man får tips på turistfällor som Tussauds, Harrods, The Dungeon & Camden.

Det är som att fråga vad man skall göra i Stockholm och nån svarar "Se Vasa". Då har man missat ganska mycket i mina ögon.

Till TS: Vill du se nåt coolt så besök The Thames Barrier, Millennium Dome och The Imperial War Museum. Ta även en promenad i Notting Hill, besök Windsor Castle och varför inte Tate Modern (Gillar du inte konst så är själva byggnaden i sig sevärd). Riktigt riktigt stora attraktioner som likväl har "glömts bort" av folk här, eftersom de flesta förmodligen inte har tillbringat mer tid i London än en weekend på julshopping.

Var där för några år sedan. Om du är intresserad av Andra världskriget kan jag rekomendera Engelsmännens högkvarter som är i stort sett orört sedan 1945. Man känner verkligen av historien när man knallar omkring där. "churchill war room": http://cwr.iwm.org.uk/

Teknikintresserad kan kolla in (insidan av) LondonBridge, eller slagskepet/museet som ligger strax intill(liksom towern of london).
En sväng på british museum rekomenderas samt camden market, borde damen gilla också. en upplevelse att kolla in alla prylar som säljs och den coola stämmingen och musiken som spelas i varje liten butik.

Trafalgar square, Buckingham palace, big ben, 10 downing street med mera kostar inget att titta på utifrån och är ganska kult att se.

Tips: köp ett 3-dagarspass till tunnelbanan så går det snabbt och smidigt att ta sig mellan sevärdheterna. En App i mobilen underlättar byten och val av linje.

Last edited:
Läser man en guidebok brukar den oftast innehålla utförlig info om de olika "sevärdheterna". Vill man VERKLIGEN veta vad man kan göra i London är detta helt fel forum att fråga på, då man får tips på turistfällor som Tussauds, Harrods, The Dungeon & Camden.

Det är som att fråga vad man skall göra i Stockholm och nån svarar "Se Vasa". Då har man missat ganska mycket i mina ögon.

Till TS: Vill du se nåt coolt så besök The Thames Barrier, Millennium Dome och The Imperial War Museum. Ta även en promenad i Notting Hill, besök Windsor Castle och varför inte Tate Modern (Gillar du inte konst så är själva byggnaden i sig sevärd). Riktigt riktigt stora attraktioner som likväl har "glömts bort" av folk här, eftersom de flesta förmodligen inte har tillbringat mer tid i London än en weekend på julshopping.

Det du nämner är väl ändå ganska mycket turistfällor det också? Finns ju dock en anledning till att de är det också :) London är så enormt stort och så välbesökt att de flesta attraktionerna i City ändå är turistfällor. Bra tips hur som, liksom flera andra här i tråden. Tror de flesta tipsen här slår att följa med flickvännen på shoppingtur...

Teknikintresserad kan kolla in (insidan av) LondonBridge

App app app! London Bridge ligger numera i Lake Havasu City, Arizona. Du menar antagligen Tower Bridge :mattias

Vad ska man INTE göra i London? Det finns så sjukt mycket saker att göra i London. London är otroligt internationellt. Förutom alla sevärdheter som man som turist nästan obligatoriskt måste se bara för att man ska se det finns det ett så stort utbud av saker. Vad du än är intresserad av så finns det nästintill garanterat i London. Får du desperat hemlängtan efter att ha provat på någon hemsk engelsk mat, engelsmän har ingen matkultur så finns där ett ställe som heter "Scandinavian Kitchen" som serverar och säljer skandinavisk mat därav mycket svensk mat också. Vad du än vill finna så finns det i London! ALLT finns i London!

Teknikintresserad kan kolla in (insidan av) LondonBridge, eller slagskepet/museet som ligger strax intill(liksom towern of london).

Lätta kryssaren HMS Belfast närmare bestämt, deltog i den berömda jakten och sänkningen av Scharnhorst julen 1943. Ett måste, om man är funtad som jag.....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman