Loctite

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Vart hittar jag locktite!
Jag ska ha ett till kopplingen som ska vara starkt och värmetåligt!
Sen ska jag ha ett till svänhjulet som ska vara dito fast ngt annurlunda!

Ena numret e typ 509 vart hittar jag detta....PRONTO

ciao

Monster skrev:

ciao

fattar nada av vad du söker, men loctite finns på ok t.ex....

//@

Finns på Mekonomen och Clas Ohlsson i alla fall.

men!

d1ce skrev:
fattar nada av vad du söker, men loctite finns på ok t.ex....

//@

Så som jag uppfattat det så finns det olika loctite för olika användningsområden!
Jag ska ha det för att få skiten att sitta som faaan då jag inte vill att svänghjul eller koppling lossar!

Monster skrev:
Så som jag uppfattat det så finns det olika loctite för olika användningsområden!
Jag ska ha det för att få skiten att sitta som faaan då jag inte vill att svänghjul eller koppling lossar!

Det är gänglåsning du ska ha, det finns i två varianter. En standard och en extra stark. Jag kör bara med den som är extra stark.

Monster skrev:

Ok, jo det finns väl silikonpackningskladd osv osv... men jag köpte sådan låsnings-sörja på ok, 71spänn för en flaska storlek liten...

//@

Monster skrev:

Finns båda varianterna på Mekonomen, vissa mackar etc.

Monster skrev:

ciao

De flesta verktygsbutiker för yrkesmän säljer sånt. Vart bor du ? Några tips kan vara Lundgrens i Tyresö, Jacking i Bagarmossen, Momentum i Solna, Lundkvist i Sundbyberg, Hydroscand, swerull i Södertälje. Leta och du skall finna !

Flinks har allt, kan allt och fixar allt... nästan :hihi
Dom äger lunkan så dom har ungefär samma utbud. Bäst är att fråga personalen och säga vad du ska använda det till.

Mycket gissningar här...

Det finns en Loctite som heter 509. Enligt det tekniska databladet för produkten är det en medelstark enkomponentslåsvätska. Borde ju fungera lika bra med en annan medelstark dito, men det kan ju inte vara så svårt att få tag på just den om du vill...

:fakta

Edit: Hittar du inte just 509 så går 243 eller 245 nog lika bra. Medelstarka, oljebeständiga... Kan nog till och med vara samma produkt, kan jag tro. 245 är mer trögflytande än 243...

Last edited:
jag ska ha!

loctite 510 flänstät!
Och loctite 270 gänglås!
Dom 2 ska jag ha har tagit reda på det nu!
finns detngn chans att ngn butik har öppet en söndag i sthlm?

ciao

Monster skrev:
loctite 510 flänstät!
Och loctite 270 gänglås!
Dom 2 ska jag ha har tagit reda på det nu!
finns detngn chans att ngn butik har öppet en söndag i sthlm?

ciao

Clas Ohlson, öppet 11-16, utom Kista som är öppet till 21 på söndagar enligt deras hemsida

HD3_251448_hi_S.jpg

vågen skrev:
Flinks har allt, kan allt och fixar allt... nästan :hihi
Dom äger lunkan så dom har ungefär samma utbud. Bäst är att fråga personalen och säga vad du ska använda det till.

Flinks säljer endast till yrkesfolk och du måste alltså ha konto där.

Kawwa skrev:
Flinks säljer endast till yrkesfolk och du måste alltså ha konto där.

Ojdå... jag har aldrig handlat där privat men nu vet jag det.

När frågan ändå är uppe!!!

Vilken utav loctite typerna ska jag använda till skruvarna som håller broms-skivan på plats (på framhjulet)?

Den röda eller den blå?

MVH / Dr B.

Loctite har hur mycket olika låsvätskor o tätningar som helst.
Fast vi amatörer hittar inte så många olika produkter på t.ex. OK.

Det tuffa skruvlåset kan hålla i bra mycket, så pass att det kan vara väldigt svårt att få loss utan att värma. Så låt bli det om det inte ska vara just sånt. Det mjukare räcker nog. Är ingen expert iofs......
/u

Dr BODOL skrev:
Vilken utav loctite typerna ska jag använda till skruvarna som håller broms-skivan på plats (på framhjulet)?

Den röda eller den blå?

MVH / Dr B.

Räcker med blå.

Back