LMS Roadracing SM 13-14:e Juni

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det är hög tid att anmäla sig till LMS Roadracing SM!
Anmälan sker på

LMS Raodracing SM

Tidschema
LMS SM RR Tidschema

Fredagsträning, tidschema (betalas på plats)

Inbjudan och TR

Klasser
125 Junior Ungdom/junior
125 cc Elit/Senior/Junior, ingående i Svenska Mästerskapsserien.
250 cc Elit/Senior/Junior, ingående i Svenska Mästerskapsserien.
SuperStock 600 Elit, ingående i Svenska Mästerskapsserien.
SuperBike Elit, ingående i SuperBike challenge.

Fredagsträningsschema kommer upp, i liknande form som förra året Tidschema Fredagsträning 2008

Superbike kör efter Nordic Superbike reglemente SVEMO RR Kalender

Startproceduren körs med "butterfly" konceptet (dvs som förra året), på grund av banans beskaffenhet (banbredd och öka säkerheten)

Tillägg: För de som vill ha motsvarande funktionärslunch (istället för hamburgare) går det att förbeställa på roadracing@lms.se (var ute i god tid)

vid frågor om tävlingen, maila roadracing@lms.se

tomas_johansson_small.jpg

Last edited:
Och för funkisar är det bara att dyka upp tidigt på lördagen?

Last edited by a moderator:
funktionärer får info från Alx i tid innan, men eftersom det börjar 9:00 på morgonen så 8:00 räcker gott.

Mvh Håkan

Klart man är anmäld till årets bästa tävling (arrangemangsmässigt, Falken är en roligare bana).

Klart man är anmäld till årets bästa tävling (arrangemangsmässigt, Falken är en roligare bana).

Imponerad,

Vilken av valörerna ska du ta? Detta ger ju definitivt skäl nog att åka dit och kika.

/Urban

En fråga, är det 2 kval och en tävling båda dagarna? Isf är det ju skitball! Mer körning än vanligt.

En fråga, är det 2 kval och en tävling båda dagarna? Isf är det ju skitball! Mer körning än vanligt.

det stämmer, tidschema står i TR (eller klicka på länken till LMS RR SM som även finns i 1:a inlägget :yoparty )

det blir gott om tid både på fredagsträning & kval, hoppas att det blir bra i år också!

det stämmer, tidschema står i TR (eller klicka på länken till LMS RR SM som även finns i 1:a inlägget :yoparty )

det blir gott om tid både på fredagsträning & kval, hoppas att det blir bra i år också!
Ja, jag kollade och fick syn på det, skulle bara kolla om det var sant ;) :yoparty

Om någon vill vara funkis är det bara att PM:a mej! Fredagen är det riktigt få funkisar som det ser ut nu, jag vet det är svårt att ta ledigt från jobb m.m. Men som vanligt är all hjälp uppskattad, biobiljetter/gatåkningsbiljetter gratis tisdagsträning bara för funkisar samt mat och fika alla dagar utlovas!

Dum fråga.

Visst är det så from i år att man inte kan köra SM-deltävling med "tillfällig licens", vilken jag tror bytt namn till Baslicens? Den duger endast vid enklare tävling som ett KM? Korrekt uppfattat?

EDIT: Jag övertalade morsan. En fråga bara; På Falken kostade det mindre för 125 Jnr att fredagsträna, hur är det på Sviestad?
/tack på förhand!:yoparty

Det är samma pris, 500 kr, för alla då det är samma bantid för alla klasser på fredagen (20+40+20). Racen är mycket billigare för 125Jr men det beror delvis på att ni kör 12 varv i stället för 18.

Dum fråga.

Visst är det så from i år att man inte kan köra SM-deltävling med "tillfällig licens", vilken jag tror bytt namn till Baslicens? Den duger endast vid enklare tävling som ett KM? Korrekt uppfattat?

Baslicensen är väl gamla amatörlicensen, tror du kan åka B-race på den också.

Last edited:
Baslicensen är väl gamla amatörlicensen, tror du kan åka B-race på den också.

Man kan bara åka enklare tävling på baslicens? Rookieracet är väl inte enklare tävling? Dock räcker det nog med en kompleterande engångslicens á 400 kr/dag för Rookieracet (gamla B-racet) = 1800 kr i stället för 2600 kr för seniorlicens.

Man kan bara åka enklare tävling på baslicens? Rookieracet är väl inte enklare tävling? Dock räcker det nog med en kompleterande engångslicens á 400 kr/dag för Rookieracet (gamla B-racet) = 1800 kr i stället för 2600 kr för seniorlicens.
Så man kan åka SM med baslicens + kompletterande engångslicens? Fattar jag dig rätt då?

"SuperStock 600 Elit , ingående i Svenska Mästerskapsserien" och
"Superbike Elit, ingående i Superbike Challenge"
Är det nått nytt namn nu, med Elit?
Det är väl bara lincenserna som bytt namn, inte klasserna väl?
På både Anderstorp och Falken så användes väl de vanliga namnen fortfarande?

Nu finns det fyra benämningar på Superbike klasser i sverige.., Pro Superbike,
Superbike Challange, Nordic Superbike och nu även Superbike Elite.
Förklara detta för en sponsor är dömt om att misslyckas :)

Nja, det är ett förtydligande av vilken sorts licens man måste ha för att få köra.

klassen 125 cc Elit/Senior/Junior har alltså inte bytt namn till hela det utan är fortfarande 125cc och man får köra med Elit/Senior/Junior licens i den klassen.

Mvh Håkan
"SuperStock 600 Elit , ingående i Svenska Mästerskapsserien" och
"Superbike Elit, ingående i Superbike Challenge"
Är det nått nytt namn nu, med Elit?

Last edited:
Så man kan åka SM med baslicens + kompletterande engångslicens? Fattar jag dig rätt då?

om jag inte är helt ute o cyklar så behöver man elitlicens för att köra SM eller ha blivit uppklassad Elit(fd A förare) för att köra Superstock600 eller Superbike.

För att få köra 125/250 som kräver senior/elit eller junior licens så kan man (om jag förstått det rätt) enligt
http://www.svemo.se/view.php?sp=139&p=156
lösa en nationell tillfällig licens för att få köra de klasserna.

Så, svaret är ja, du kan köra med tillfällig licens om du vill (om annat blir svaret återkommer jag)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...