Ljudsystem utan påverkan av mobilsignal?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej, har ett relativt gammalt högtalarsystem från Creative med baslåda på golvet och 2 speakers på bordet. Jag har även mina telefoner på skrivbordet. Tyvärr så påverkas högtalarna på så sätt att det blir det där typiska sprakljudet i upp till 5-10 sek. Samma som man ibland även kan höra dåliga stereoapparater i bilen kan plocka upp.

Vad känner ni till för liknande system med baslåda och 2 högtalare som är skyddade från att mobilsignalers påverkan? Ska helst inte vara för dyra grejer utan lagom men med bra ljud.

Leta begagnat.

Jag har ett Cambridge Soundworks system som är mer eller mindre okänsligt för mobilstrålning sålänge man inte lägger mobilen på baslådan (förstärkaren sitter däri).

Är mest dyra system som gäller om du ska ha ett radioskyddat med bra ljud, och då är det begagnat som gäller om det inte får kosta.

Farsan har ett för 700 ca förresten, köpr på mediamarkt. Heter något med blaster... Det låter ok och är inte känsligt.

Det är oftast kablarna mellan grejorna som plockar upp signalen, så egentligen vad som helst med ordentligt skärmade kablar.

Eller så skärmar du telefonerna från kablarna, folie på skrivbordet?

Till och med ringsignal på nedervåningen störde systemet... galet.

Kan inte köpa nya skärmade kablar, då kontakter går in inuti högtalarna. Kan visserligen kapa och montera kontakter bara. Men då börjar vi hamna på summor som kan vara lika högt som ett nytt system kostar med bättre skärmade kablar...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park