Ljud ifrån R6:a

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Har ett konstigt tjutande ljud ifrån min motor på r6an. Det låter som om nån rem eller nått ger upphov till ett tjutande ljud på tomgång. Lider inget av det över 4000varv när man står still. har inte kört så mkt med hojen så kan inte uttala mig om hur det låter när man åker...¨

några ideér?

Kamkedjesträckaren skulle jag kolla, utan ha hört oljudet.
Försök lokalisera från vilken sida det låter.

Okej den där lät förjä*ligt....sorry o säga det...

Håller kamkedjan sträckt ,den driver kamaxlarna som styrventilerna så att dom öppnar och stänger sig.Har den släppt så kan det bli dyrt.

Men jag tycker det knackar för lite för det,låter mer om det läcker någonstans eller att något ligger emot.

Finns ju någon form av "slirande rem underton i det hela"

Långa farbron skrev:
Håller kamkedjan sträckt ,den driver kamaxlarna som styrventilerna så att dom öppnar och stänger sig.Har den släppt så kan det bli dyrt.

Men jag tycker det knackar för lite för det,låter mer om det läcker någonstans eller att något ligger emot.

Finns ju någon form av "slirande rem underton i det hela"
vad finns det för remmar på en mc motor/r6motor

Ett visst vinande är det ju alltid, svårt att höra om det är normalt lr inte genom en halvtattig inspelning. Kamkedjesträckaren kan du nog glömma, är den slapp så blir det "rassel" ljud.

Tror du lider av nyinköpsnoja!!! Det brukar jag också ha, tror allt är fel och snart rasar nog hela motorn och aliens kidnappar mormor pga konstiga ljud...

Nae, låt bettan stå och sussa över vintern och gasa skiten ur den i vår så blire nog kanon!

(Edit: Hade själv en R6:a i 2 säsonger som gick kanon, grattis till ett bra köp)

Iiii va illa det lät,det där lär inte vara avgassystemet
låter ju som att den ska skära när som helst :(
Häv köpet!

Jag tycker att det låter som en eller flera tänder på nåt eller båda primärdreven är skadade.

ELLER så är det nyköpnoja i kombination med originalavgassystem som är brölfritt och att du spelade in ljudet precis vid kopplingskåpan.

Byt olja och kolla om det glittrar.

jag tycker mig känna igen ljudet... låter det inte så när ej förbränd soppa+luft pressas ur en av cylindrarna när man glömt sätta dit ett av stiften... luktar den mycket bensin ? men sedan går den väl inte så ojämt heller ? har du haft luftburk och stift av ?

spelade in ljudet vid kopplingskåpan! men sitter orginalhelsystem på med ett på svetsat slipon i slutet med egna fästen...

men den vinar så där de hörs om man står igemter tydligt... nån som kan säga vad det skulle kunna vara om det kommer från motor/cylinder

har verkligen fått nojan nu iaf. å nojjar mig om om jag inte uppmärksammade ljudet vid köpet eller om det kommit succesivt nu... :död

Last edited:
Hum det lät lite skumt, kan tyvärr inte uttala mig om problemet eftersom jag köpte min hoj dagen innan dig :) , Lät det inte så när du köpte den? Ring upp killen o fråga vad fan det e?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...