Det finns ju något som heter livsarbetstid. En viss procent av den arbetade tiden avsätts till den anställdes förfogande. Man kan välja antingen en kontant utbetalning, arbetstidförkortning eller insättning på pensionskonto. Såg siffror någonstans att vid en inkomst på 200 000 per år så motsvarar detta 6000kr. Hursomhelst så har jag aldrig sett röken av detta. Är inte medlem i facket. En dag kom facknissen och ville att jag skulle gå med i hans klubb. Jag frågade då om detta och han svarade helt enkelt att de hade ett specialavtal där endast fackliga medlemmar har rätt till livsarbetstid. Jag misstänker ju starkt att det är min arbetsgivare som försöker blåsa mig, och för att undvika problem från fackligt håll så låter han dom få sin livsarbetstid. Har jag blivit lurad eller är det helt enkelt så lätt att de kan avtala bort lite grejer. Kan ju även meddela att jag under min snart femåriga tid på detta företag bara fått övertidsersättning en enda gång, detta var i samband med att en facknisse var tvungen att jobba över.