Standardutrustning på moderna hojar
Sv650S (3-fasgenerator med permanentmagnetrotor följd av likriktare regulator)
Triumph Sprint RS (1 fasgenerator där rotorströmmen regleras för rätt utspänning)
GSX1300R (3-fasgenerator med permanentmagnetrotor följd av likriktare regulator)
är en regulator som ger ca 14,3 Volt utspänning oavsett varvtal med tänd belysning.
Och 14,3 Volt med släckt belysning.
Vilket fungerar alldeles utmärkt på med både Litiumbatteri och Blybatteri.
Den "This part fits the following vehicles" som erbjuds är av typen likriktare regulator avsedd anslutas till en 3-fasgenerator.
Eftersom din hoj inte finns med kan det bero på att du har samma system som på Triumph Sprint RS
(1 fasgenerator där rotorströmmen regleras för rätt utspänning) problemet löst, grattis !
eller
Du har någon av äldre typ av generator likriktare "regulator" där det öppna blybatteriet står för en del av regleringen.
Genom att vid för mycket ström från generatorn så kokar batterivattnet i det "öppna" blybatteriet av.
Endera kollar du på elschemat vad du har för generator. Eller så mäter du batterispänningen med multimeter.
Vid varierande varvtal och tänd och släckt belysning.
Ska ligga på ca 14,3 Volt med små variationer. Oavsett varvtal, tänd eller släckt belysning.
Du kan också med Likströmstångamperemeter mäta batteriströmmen.
Den ska vara låg (under 1A) vid 14,3 Volt över batteriet. Oavsett varvtal. Med tänd och släckt belysning.
Då används inte batteriet för att reglera generatorspänningen.....
Till sist, den moderna likriktaren/regulatorn för 3-fasgenerator finns i två typer:
Den äldre som kortsluter generatorlindningarna när batteriet är uppe i 14,3 Volt.
Vanligt problem är att Regulatorn eller Generatorn eller båda överhettar och förstörs. Trist.
Den nyare som kopplar bort generatorn när batteriet är uppe i 14,3 Volt. Ofta kallad MOSFET regulator.
Är som jag ser det att föredra.....
Vad firman erbjuder framgår inte.
Dom vet kanske inte skillnaden mellan de två typerna hos
antigravitybatteries-uk
När jag läser beskrivningen av
https://www.antigravitybatteries-uk...ZHQc8tPJJC08EwimYj1Ncqz_8DE6C6CQrijR28GIgMkSM
Capable of
every day use in bikes up to 550cc
Great for use in all enduro bikes used for trail riding up to 550cc
Race use for Enduro and MX electric start bikes up to 800cc. (Excluding BMW 800cc or above and V Twin)
Race and Track Day use in motors up to 1200cc. (High Performance motors should use Antigravity Batteries AG1201) - (Excluding BMW 800cc or above and V Twin)
Custom builds like cafe racers or small bore customs up to 800cc. (Excluding BMW 800cc or above and V Twin)
Så passar batteriet inte din hoj, du har ju en 900CC hoj. Med belysning. För vardagsbruk
Capable of
every day use in bikes up to 550cc