Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dum fråga kanske, men vad är det för något? Dekorationspryl?
Det kan kanske vara fint men nackdelen är att den dels skapar en massa koldioxid och dels förbrukar syre.
Jag påpekade det för sambon när hon ville ha en men hon stod på sig.
Nu har till och med hon fått erkänna att den faktiskt påverkar luftkvaliteten i rummet märkbart. Trots att det är en ny och välventilerad lägenhet.
Så visst är det kanske fint men det har vissa nackdelar. Men det är klart. Har man problem med att det blir kallt i lägenheten så värmer den ju i alla fall lite.
Och har du folk hemma så kan ju lite lägre syrehalt och mer koldioxid göra dom lite sömniga så chansen att få dom i säng ökar.![]()
Mjaa det har jag också funderat på.. Tänkte ha den i vardagsrummet, ganska stort rum.
Haha om det fungerar och jag inte haft mitt på det torra så hade jag köpt 10 stycken![]()
Ger det någon reell värme att tala om?
Sugen på någon fuskkamin då lägenheten är kall som satan nu, men funderar mer på en elfuskis då dom iallafall ger 2000w vid behov
Den ger väl värme som 5-10 värmeljus..
Har en sådan däringa prydnadseld i uterummet och den ger en smula värme och bidrar med lite "mys" men jag är inte särskillt säker på att de skulle göra sig lika bra i vardagsrummet..
Ger det någon reell värme att tala om?
Sugen på någon fuskkamin då lägenheten är kall som satan nu, men funderar mer på en elfuskis då dom iallafall ger 2000w vid behov
En gammaldags fotogenlampa lyser mysigt och ger värme också.
1-1,5 dl sprit per timme är 600-900 W, vilket inte helt går att jämföra med elektriskt element som ju har en termostat som ligger och slår till och från så den genomsnittliga effekten blir ju därmed lägre än specade 2000 W.
Antar att 95% av dom 600w går rakt upp i taket.
I motsats till vilken annan värmekälla?
Och hur påverkar det luftens rörelse i rummet?
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |