Lite tips skulle uppskattas

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Hej!
Jag går i tankarna att kanske köpa mig en motard. Och valet står mellan

1. Husaberg FS650e
2. KTM 660SMC
3. Aprilia SXV5.5
4. Eller bygga om min husa fe400 -98 till motard?
Årsmodellerna jag tänkt är helt ny, inget begagnat, förutom den gamle enduron då:) Jag har inte provkört någon av hojarna ännu. Vad man hört och läst så är väl KTM:en den man behöver skruva på minst alltså vad det gäller oljebyte filter m.m, men det är inget problem meka är alltid kul och lärorikt.
Vore väldigt tacksam för tips och lite råd av er som kanske har haft eller har någon av dessa cyklar. :)

ducce749 skrev:
2424332 Hej!

1. Husaberg FS650e
2. KTM 660SMC
3. Aprilia SXV5.5
Årsmodellerna jag tänkt är helt ny, inget begagnat, förutom den gamle enduron då:) Jag har inte provkört någon av hojarna ännu. Vad man hört och läst så är väl KTM:en den man behöver skruva på minst alltså vad det gäller oljebyte filter m.m, men det är inget problem meka är alltid kul och lärorikt.
Vore väldigt tacksam för tips och lite råd av er som kanske har haft eller har någon av dessa cyklar. :)

Inte för att vara sån men det finns massvis med matnyttiga trådar som är ganska färska om ämnet! t ex

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=133155

Men visst.. Vad ska du använda den till??

660n långa service intervaller
husa och aprillia kortare intervaller mer kraft vet inte så mycket om aprillian men husan är ialla fall grymt lätt men klarar tyvärr inte konstanta farter ( mao ej motorväg..) eller att slanga för långt..

en 400 kommer inte va nån höjdare i trafiken lite för liten motor för det.. men som sagt leta runt bland trådarna så kommer du finna många åsikter och tips från folk som äger dom olika hojjarna :tummenupp

Tackar för alla svar jag kan få. Jo jag vet att det finns mängder av trådar här men jag är lite lat bara:rolleyes: hehe.

Om jag skulle köpa en helt ny motard nu så skulle jag pröva en Aprilia även om den är rätt ny men den är så läcker. KTM 660 har ju hängt med sen 2003 och LC4 motorn håller bra!

Synd men jag tror inte 690 motorn passar i den gamla ramen men kanske efter lite modd? :hihi

motardnisse skrev:
2425919 Synd men jag tror inte 690 motorn passar i den gamla ramen men kanske efter lite modd? :hihi

Tråkiga med 690n är att det är samma storlek på motor som i 660n.. enda anledningen till att den fick heta 690 är för att alla namn va upptagna :3freak Men visst det är ju en helt annan motor ialla fall :)

ducce749 skrev:
2424332 Hej!

1. Husaberg FS650e
2. KTM 660SMC
3. Aprilia SXV5.5

Vill du ha en liten, smidig och rapp maskin så titta även på crf 450 hm! Har en sån till salu om det är intressant:tummenupp En -05 på 35tim bara..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra