Lite tips å råd i klassbyte

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Nu har jag snart åldern inne för att byta upp mig till mellanhoj. Men jag har lite frågor till er som är lite mer vetande inom området. Jag måste juh få tag på en hoj som är reggad 25kw. Vilket inte är så lätt alla gånger.. känns det som. Finns det ngt enkelt och billigt sätt att strypa ner en 600,750cc till 25kw så man kan regga den och köra med. Bara för tillfälligt, strypningen försvinner när kortet är taget.

Jag har tänkt mig att hamna mellan 20-30 000:-. Tänkte använda hojjen på uppkörningen. Tänkte byta innan så jag hinner öva lite med den. Kan tänka mig att det är lite skillnad på en 125cc och 600cc.

Har funderat och kikat på Cbr600,Gsxr,Fzr600,zx6r,Yzf750. Tykcer det verkar vara vettiga hojjar. Men jag bor i västernorrland och det finns väldigt dåligt med hojjar till salu. Så det är inte så lätt att bara åka runt i områdena och kolla på alla hojjar och hitta fördelar och nackdelar med dom. Så därför letar jag efter lite bättre vetande, som kanske kan tipsa mig lite om det finns fördelar och nackdelar med några utan dom. Eller om det är sak samma. Rätt hoj för pengarna. Fzr är juh en av dom billigaste vad jag sett, men det kanske finns en anledning? aja, tacksam för alla svar! :Bugar

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden