Mitt första inlägg på detta forum, men presentationen tar jag på lämpligare ställe.
Skulle först och främst behöva lite fakta om serviceintervaller/kostnad för service på Ducati 750 Paso/Ducati 750 SS (modellen som fanns runt 90-talets mitt, inte den med de "moderna kåporna".
Är grymt sugen på någon av dessa som förstahoj, men har ju som alla fått höra att serva Ducati kostar en hel del flis. Är det verkligen såhär illa även på dessa gamla skapelser ?
Hur är de annars att äga dessa fordon, någon klart att föredra över den andra ? - Och isåfall på vilka grunder ?
Har förstått att kvaliten är sådär, men det gör faktiskt inte mig så mycket. Vill ha en hyffsat sportig hoj som förstahoj, men vill inte ha någon radfyra, inte mycket mer att välja på då. Har kikat lite på Honda VFR också om sanningen ska fram, men njaa.. (Det är alltså denna prisklass som gäller, varvid sentida Duccar inte kommer på tal, ej heller TRX, SV 650 etc etc).
Glad för svar

Skulle först och främst behöva lite fakta om serviceintervaller/kostnad för service på Ducati 750 Paso/Ducati 750 SS (modellen som fanns runt 90-talets mitt, inte den med de "moderna kåporna".
Är grymt sugen på någon av dessa som förstahoj, men har ju som alla fått höra att serva Ducati kostar en hel del flis. Är det verkligen såhär illa även på dessa gamla skapelser ?
Hur är de annars att äga dessa fordon, någon klart att föredra över den andra ? - Och isåfall på vilka grunder ?
Har förstått att kvaliten är sådär, men det gör faktiskt inte mig så mycket. Vill ha en hyffsat sportig hoj som förstahoj, men vill inte ha någon radfyra, inte mycket mer att välja på då. Har kikat lite på Honda VFR också om sanningen ska fram, men njaa.. (Det är alltså denna prisklass som gäller, varvid sentida Duccar inte kommer på tal, ej heller TRX, SV 650 etc etc).
Glad för svar
