Lite polisärende hjälp tack #AKUT#

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Behöver lite hjälp angående en fortkörning med bil i Danmark förra sommaren. Saken var den att jag och tjejen lånade hennes mammas bil och åkte till danmark med förra sommaren. Lyckades åka för fort på en liten skitväg mitt ute i skogen där en bil var placerad med kamer i. Tjenens morsa fick hem böterna nu över ett år efter fortkörningen. Hon ringde och hade fått hem ett brev av svenska polisen med ett foto av mig där de undrar vem det är på bilden. Undrar nu om hon säger att hon inte vet, vad händer då? Hur tycker ni vi ska "lösa" detta på bästa sätt?

Tacksam för hjälpsamma svar och ej moralpredikningar.

Pirro skrev:
Behöver lite hjälp angående en fortkörning med bil i Danmark förra sommaren. Saken var den att jag och tjejen lånade hennes mammas bil och åkte till danmark med förra sommaren. Lyckades åka för fort på en liten skitväg mitt ute i skogen där en bil var placerad med kamer i. Tjenens morsa fick hem böterna nu över ett år efter fortkörningen. Hon ringde och hade fått hem ett brev av svenska polisen med ett foto av mig där de undrar vem det är på bilden. Undrar nu om hon säger att hon inte vet, vad händer då? Hur tycker ni vi ska "lösa" detta på bästa sätt?

Tacksam för hjälpsamma svar och ej moralpredikningar.
Ingenting händer, hon är inte skyldig att säga vem det är på bilden.

I en annan tråd där fortkörningen var i norge så sa mamman att hon inte visste vem det vad och sen var det inte mer med det.

vi har inget angiveritvång i sverige.

Nu kommer några säga "stå ditt kast" :tomten

Kolla vad de har för regler i Danmark. Om det är samma regler som i Sverige så e du ju safe.Om det är samma regler som i Italien är du rökt. :tummenupp

Eller hon kanske ska säga att det är hemligt istället, kanske är olagligt att ljuga för poliser.

Tycker också det borde vara lugnt eftersom hon inte vet vem det är på bilden. Men hon är hispig som fan och tror att hon kommer få skit för det.

Pirro skrev:
Hon ringde och hade fått hem ett brev av svenska polisen med ett foto av mig där de undrar vem det är på bilden.

Varför dom ringer och frågar det förstår jag inte. Som jag har fattat det
gör dom efter att ha tittat på kortet en slagning på fordonet i fråga samt på
dennes närstående familj. Då borde dom ju fått fram vem som körde.
Chrolo kan nog det där bättre...

samma här

Jag fick ett brev från Roskilde politi någonting. Svenska polisen ringde jobbet
Men jag pröjsa 500:-/ och fick en jättefin svartvit bild. Och så var den saken urvärlden. Visst hade jag kunnat fördröja det med och överklaga etc men orkade inte tjaffsa för dom pengarna.

Gällande dig tror inte att det kommer att ske någonting alls.

Hämta lappen hos svärmor och lova att du ska betala, samt att du skämms som f-n ge henne en flaska vin för besväret(man måsta ha god hand med svärmor :hihi . Lova att du ska betala omgående :tummenupp

sen åker du hem och väntar ... och väntar på vad som kommer att ske.
Jag har för mig att danskarna skriver av boten efter en tid. Sen skulle jag bli mäkta förvånad om svenska polisen skulle lägga resurser på detta.

Lycka till!
/M

Tack alla för svaren men svärfar har pratat tanten till rätta så jag tror det löser sig...

Varför i helsike går svenska polisen danskarnas ärenden?

*/ ?>
Back