Lite OT: Vilken kompressor skall man köpa till verkstan?

• Thread starter Thread starter AA
  • Start date Start date

AA

-:O:-
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Il Ducati + mopperäcer
Hallå,

Kanske inte rätt ställe att fråga men rätt ställa att få svar på!

Jag tänkte köpa mej en kompressor till verkstan/garaget och undrar vad man behöver tänka på. Jag kommer använda mutterdragare, målarspruta och pumpa däck. Den kommer inte användas varje dag utan lite då och då men jag vill ändå köpa nåt hyggligt regält som kommer att hålla ett bra tag.

Jag tror att jag vill ha minst 100L tank. Det är det enda jag vet.
Vilka andra parametrar är viktiga att tänka på? Vilka märke skall man kolla på eller skippa? Julas kompressorer? Harald Nyborg? Biltema? Nån annan?

Budget är runt 5-7 tusen.

Ha de´

/AA

Jula och Biltemas lite dyrare är bra saker. Med 100L tank så kommer du ju långt!

Det finns väldigt mycket begagnat kolla blocket sök verktyg och maskiner, du bör ha en på minst 500 liter/minut om du ska lacka ca. 5 hk köp alltid hellre för stor än för liten bara den får plats där du ska ha den, tanken är ej så viktig räcker bra med 100 liter.

AA skrev:
Hallå,

Kanske inte rätt ställe att fråga men rätt ställa att få svar på!

Jag tänkte köpa mej en kompressor till verkstan/garaget och undrar vad man behöver tänka på. Jag kommer använda mutterdragare, målarspruta och pumpa däck. Den kommer inte användas varje dag utan lite då och då men jag vill ändå köpa nåt hyggligt regält som kommer att hålla ett bra tag.

Jag tror att jag vill ha minst 100L tank. Det är det enda jag vet.
Vilka andra parametrar är viktiga att tänka på? Vilka märke skall man kolla på eller skippa? Julas kompressorer? Harald Nyborg? Biltema? Nån annan?

Budget är runt 5-7 tusen.

Ha de´

/AA

Jag hittade den här åt dig på Sjögrens industrihandel. Dom säljer Luna's produkter och jag antar att den kommer från dom.. Det fanns den här modellen och en större med 150 liter tank och 500 l/min

http://internetbutiken.sjogren.se/eSales40/ProductList.asp?@where.GroupID@op.EQ=DMPP3064

Vet inte om länken funkar, men kolla på www.sjogrens.se och klicka dig in i internetbutiken utan att logga in.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT