Lite mer klös i maskineriet...

Status
Ej öppen för fler svar.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Jag undrar vad man kan göra om man vill ha lite mer klös i maskineriet. Si så där 50hk till. Vad är alternativen, kompressor, turbo, borra upp kolvarna, portning...???

Och vad skulle priset hamna på. En del personers råd är nog att jag ska köpa en ny hoj, men tyvärr är jag kär i den hojen jag har och vill inte byta, desutom tycker jag det e lite fräckt med lite äldre grejer som går som skållade råttor. Ska inte va för nytt och pråligt, med skinande lack!
 
Har inte du startat drösvis med såna här trådar sen du reggade dig? :va Å du fick väl kortet för nån vecka sen? :va Jag kan sätta en femma på att du iaf inte kör en sekund snabbare på krokväg med 50hk till, snarare tvärs om. Dessutom kostar det ca 1000kr/hästkraft att trimma, turbo är något billigare, om man inte skjuter något vill säga.
 
Har inte du startat drösvis med såna här trådar sen du reggade dig? :va Å du fick väl kortet för nån vecka sen? :va Jag kan sätta en femma på att du iaf inte kör en sekund snabbare på krokväg med 50hk till, snarare tvärs om. Dessutom kostar det ca 1000kr/hästkraft att trimma, turbo är något billigare, om man inte skjuter något vill säga.

Om du tycker det är jobbigt med mina inlägg behöver varken svara eller läsa dem!! Så klart det inte går snabbare i kurvorna, det är när det går rakt fram som man vill ha lite mer knuff!
 
Om du tycker det är jobbigt med mina inlägg behöver varken svara eller läsa dem!! Så klart det inte går snabbare i kurvorna, det är när det går rakt fram som man vill ha lite mer knuff!

Yes en sådan tråd:hihi

R1:an är ju framavlad och kostruerad för ett enda syfte för att SVÄNGA med, vill du åka fort rakt fram köp en V-max..
 
Last edited:
Vad ska du med mer till?

Vad ska du med mer hk till när du uttrycker dig så i en annan tråd::D :D

Citat ur inläggen:
Jag har körkort men kör oxå som en sopa som alla andra som precis fått körkort...

Att jag förhoppningsvis inte kör och krockar beror nog mer på sunt förnuft än körkort eller inte.

Jag har ännu inget skinnställ, blir väl att jag köper det om nån månad, hoppas jag inte lägger mig innan dess...

Har doch bra handskar, ryggskydd, textiljacka med skydd, stövlar och förstärkta...

Vi är snälla här på SH.
Du har skydd osv,det är bra fast skinnställ känns lite säkrare.
Lägg först pengarna på utrustning innan du tittar på trim till hojen.

Och jag lovar dig efter ett tag blir du trött på att köra fort som en fjåne rakt fram.
Jag känner igen mig som den dära fjånen när jag precis fick kort för sådär bara mer än 10 + år sen. Första hojen var en RD 350 och sen blev det nån år senare R1 00:a (24 år då).
Fort rakt fram var skitkul i början men man tröttnar fort och numera ligger jag hellre på 110-120 på motorvägen och kör hellre över 100 på kurviga 70 vägar.
Då börjar det kännas kul och hojen gör sig till vad den är skapt för.

Visst vill man ha mer hk osv,jag tittade på det oxå och köpte helsystem som gav mig 11 hk extra på hjulet,fullt tillräckligt.
Började nöjesköra lite på bana,ett tips gå med i sydskanes emse om du får möjlighet att komma in i en annars fullsatt klubb.
De kör på Sturup raceway,det ger verkligen adrenalinkick.
Med åldern blir man nog oxå visare,numera kör jag en BMW R1200 adventure som gör max 200-220 men attans så kul även o kränga runt denna best på 250 kg på de kurviga vägarna och långt kommer jag på en tank oxå (33 liter) :)

Aja lite skrivklåda o tidsfördriv men fundera på om du behöver de dära extra hästarna.Själv har jag bytat ner mig från R1 hästar till 100 hk BMW hästar och nästa steg blir väl ännu lägre,lutar åt KTM.
Men fasen så attans kul man kan ha på dessa hojar.
Ut med dej nu o känn på hojen i häckeberga,huaröd osv kurviga slingor så ska du se att den rör på sej så det räcker till för att köra av vägen :D
 
Last edited:
Om du tycker det är jobbigt med mina inlägg behöver varken svara eller läsa dem!! Så klart det inte går snabbare i kurvorna, det är när det går rakt fram som man vill ha lite mer knuff!
Med tanke på att du började att prata om att trimma din hoj ett år innan du fick kortet så känns det som att du har köpt din retta som p***sförlängare snarare än att du är en hängiven hojåkare som har drömt om hoj hela ditt liv. Och eftersom du är dum nog att prioritera trim å annan skit istället för vettig skyddsutrustning så har du antagligen ett något underutvecklat säkerhetstänk. Det gör dig till en som har stor risk att hamna i statistiken. Och med mer effekt är risken större att du hamnar där snabbare.
 
Denna tråd har hamnat ganska långt ifrån denna forumdel.

Stängd!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top