Vad ska du med mer till?
Vad ska du med mer hk till när du uttrycker dig så i en annan tråd:
Citat ur inläggen:
Jag har körkort men kör oxå som en sopa som alla andra som precis fått körkort...
Att jag förhoppningsvis inte kör och krockar beror nog mer på sunt förnuft än körkort eller inte.
Jag har ännu inget skinnställ, blir väl att jag köper det om nån månad, hoppas jag inte lägger mig innan dess...
Har doch bra handskar, ryggskydd, textiljacka med skydd, stövlar och förstärkta...
Vi är snälla här på SH.
Du har skydd osv,det är bra fast skinnställ känns lite säkrare.
Lägg först pengarna på utrustning innan du tittar på trim till hojen.
Och jag lovar dig efter ett tag blir du trött på att köra fort som en fjåne rakt fram.
Jag känner igen mig som den dära fjånen när jag precis fick kort för sådär bara mer än 10 + år sen. Första hojen var en RD 350 och sen blev det nån år senare R1 00:a (24 år då).
Fort rakt fram var skitkul i början men man tröttnar fort och numera ligger jag hellre på 110-120 på motorvägen och kör hellre över 100 på kurviga 70 vägar.
Då börjar det kännas kul och hojen gör sig till vad den är skapt för.
Visst vill man ha mer hk osv,jag tittade på det oxå och köpte helsystem som gav mig 11 hk extra på hjulet,fullt tillräckligt.
Började nöjesköra lite på bana,ett tips gå med i sydskanes emse om du får möjlighet att komma in i en annars fullsatt klubb.
De kör på Sturup raceway,det ger verkligen adrenalinkick.
Med åldern blir man nog oxå visare,numera kör jag en BMW R1200 adventure som gör max 200-220 men attans så kul även o kränga runt denna best på 250 kg på de kurviga vägarna och långt kommer jag på en tank oxå (33 liter)
Aja lite skrivklåda o tidsfördriv men fundera på om du behöver de dära extra hästarna.Själv har jag bytat ner mig från R1 hästar till 100 hk BMW hästar och nästa steg blir väl ännu lägre,lutar åt KTM.
Men fasen så attans kul man kan ha på dessa hojar.
Ut med dej nu o känn på hojen i häckeberga,huaröd osv kurviga slingor så ska du se att den rör på sej så det räcker till för att köra av vägen