Lite kul film från Knudan

En Triumph Daytona 955I! :näsblod
Hur ofta fick de vara inne i depån och skruva??? :huvet

Sweedo skrev:
2049451 En Triumph Daytona 955I! :näsblod
Hur ofta fick de vara inne i depån och skruva??? :huvet

3 gånger, enlig racerapporten. 1 vurpa pga däck som tog slut, 1 gång pga clip on som satt löst efter vurpan, 1 gång för nya bromsklossar.

christer skrev:
2050661 Skön inställning , Endurance for fun,,,, å kul verkade dom ha

Filmen: http://www.triumph-kbh.com/race20051015/race20051015.htm

Jepp, vi hade kanon-kul. Det roligaste man kan ha med kläderna på. Så kul att vi ska köra hela ERF-serien 2006. Faktiskt så splittar vi upp teamet i två team. Dom snabba ska köra på den nya 3-cylinder Daytona 675, och vi långsamma fortsätter på den gamla 3-cyl Daytona 955. Våra team får nummer #67 och #68.

Nästa gång ska vi bara vara inne och skruva en gång hoppas jag. Det var ju bara ett första läro-race. Vi tappade totalt 49 minuter på skruvande. Nu ska vi starta med nya bromsbelägg så slipper vi byta dom (50 mil på 6 timmar med panikbroms hela tiden sliter på klossarna), och vi ska kolla däcken mer noga vid varje förarbye så vi slipper vurpa på grund av det. Så ett depå/mek-stopp för normal byte (3-5 min) av bakdäcket hoppas jag.

Ja, jag vet att Daytona 955 som kom ut på marknaden 1997 inte är den smartaste moppen at köra race med. Men eftersom en gammal gubbe som jag ändå inte kan vinna VM så kan jag köra med en moppe jag gillar. Och den charmiga 3-cylinder motor och konstiga namnet Triumph passar mig fint. Kalla mig envis. Trots det så lyckades jag (långsammast i teamet) att bromsa mig förbi tre andra motorcyklar före och efter hårnålen under den sista timmen när vi började hitta rytmen på banan.

Men visst kändes det på rakan att vi bara hade 108 hk (motorn tagen från krockad SprintST 955) medan alla nyare GSXR1000 hade 160-170 hk. Dom blåse bara förbi på rakan. Nu har jag köpt en nyare 955 motor med 149 hk från en krockad D955-02, så det blir lite bättre i år. Ska monteras i Påsken. Jag gillade leka med lego när jag var liten. Ram, gaffel,... allt kommer från olika skrotcyklar.

Nytt för mig i år blir också alla andra banor som jag aldrig har sett förr. Det blir skitkul i år. Med lite tur så kanske vi kan plocka ett par placeringar och komma bara femte sist i några race. Har i alla fall ingen press på oss. Vi ses därute.

Lego...
DSC_8673.JPG

...det var en del pyssel med min gamla T595, fast den lät härligt!

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...