Lite hjälp med skämt på jobbet

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Hejsan

Vet att det funnits en tråd med olika skämt att utsätta sina kolleger för på jobbet men jag kan inte hitta.

Upptäckte att en jobbarkompis limmat fast min jobbarskor på mitt klädskåp. Lovade henne en gruvlig hämd. Tänkte att ni skulle få hjälpa till.

Jobbar i en matvarubutik där alla har bra humor.

Inget taskigt- inte för taskigt iaf.

ta lagom ickefärsk frukt från butiken, lägg i låda utan lock, plantera ovanpå vederbörandes skåp, ordna snörsystem till skåpdörren och beskåda ruttenfruktdränkt medarbetare nästa gång hon öppnar sitt skåp:D

Fett på ett handtag du är säker på att hon ska ta i först går hem!

Eller om hon har handskar på sig där så kan du hälla fett i dem, brukar jag göra på mitt jobb. :yoparty

Folk får blandade reaktioner, men lika kul varje gång.

Brukar alltid finnas någon stolle som tjatar att alla fjäskar för chefen, så fixa ett blombud i hans namn så kommer brudet in med massa blommor under lunchen eller dyl. Men risken finns att det smäller hårt tillbaka om det läcker ut vem som gjorde det så säg det inte till någon.

Ta hennes privata byxor (om ni är uniformerade på jobbet) när hon kommer. Spraya dessa med vatten, ställ in i frysen. (ni borde ju ha ganska stora frysar) Upprepa sprayproceduren ett antal gånger. Precis innan hon ska gå hem ställer du in hennes byxor i skåpet - med betoning på ställer!
Min kollega blev en aning förvånad...
Det är iofs ganska harmlöst, men i vårt fall var det bara toppen på en följande terror!

Solid snake skrev:
2693199 Fett på ett handtag du är säker på att hon ska ta i först går hem!

Eller om hon har handskar på sig där så kan du hälla fett i dem, brukar jag göra på mitt jobb. :yoparty

Folk får blandade reaktioner, men lika kul varje gång.
Risken finns att det kommer fram nu när du skriver det här:D :rolleyes:
Har hon ett skrivbord så ta en plastmugg och skär av botten fyll sedan på med papper från ett hålslag

Last edited:
Sanna-Lkpg skrev:
2695145 Ta hennes privata byxor (om ni är uniformerade på jobbet) när hon kommer. Spraya dessa med vatten, ställ in i frysen. (ni borde ju ha ganska stora frysar) Upprepa sprayproceduren ett antal gånger. Precis innan hon ska gå hem ställer du in hennes byxor i skåpet - med betoning på ställer!
Min kollega blev en aning förvånad...
Det är iofs ganska harmlöst, men i vårt fall var det bara toppen på en följande terror!

Det var ju en bra, harmlös men effektfull idé! Ska testa den nästa gång jag jobbar!!

edit... från karlns användare...

En bra grej är också att sy ihop byxbenen på offrets arbetsbyxor. Ena benet går bra att få i men när det andra ska ner blir det kul :)

Kasta in ett smatterband i duschen är en höjdare, eller ett rått ägg i arbetsskon.

Knyt ihop hennes dojor med ett snöre, cirkus 1m mellan varje doja, sen svingar du upp dem i taket så dom snurrar sig runt runt runt ett rör av nå slag...:D

Skitjobbigt för offret som måste fixa fram stege/truck!

En grej till som är kul, hämta en truck och en pall, ställ på offrets skåp kör ut på lagret och placera högst upp i pallstället :D

Det står still just nu men många bustricks har det blivit.....

Hmm kom på en ny... Stick iväg till kassan och greppa micken och sen ropar du på offret Apanola till kassa 4 (vicktigt det skall vara mycke folk) när hon väll satt sig i kassan springer du snabbt runt och delar ut ägg till alla kunder som står i närheten ca ett 40tal sen är det bara att ösa ner henne med ägg! När ni är klara
så kan du ju greppa micken igen och skratta elakt och säga nått i stil med, Ha ha där fick hon! Nedrans slampa!

Last edited:
Dominator-Rocks skrev:
2696400
Hmm kom på en ny... Stick iväg till kassan och greppa micken och sen ropar du på offret Apanola till kassa 4 (vicktigt det skall vara mycke folk) när hon väll satt sig i kassan springer du snabbt runt och delar ut ägg till alla kunder som står i närheten ca ett 40tal sen är det bara att ösa ner henne med ägg! När ni är klara
så kan du ju greppa micken igen och skratta elakt och säga nått i stil med, Ha ha där fick hon! Nedrans slampa!
:3freak
Efter ett sånt "skämt" får man nog inte fler chanser att skämta. Jag kan ju förstå om du inte är så poppis på arbetsplatsen iaf.

Dark_Messenger skrev:
2696515 :3freak
Efter ett sånt "skämt" får man nog inte fler chanser att skämta. Jag kan ju förstå om du inte är så poppis på arbetsplatsen iaf.

Jag är svinpoppis :tummenupp ! Ja har aldrig provat det sistnämnda men dom två första :D

Om det tilltänkta "offret" brukar duscha efter jobbet så lossa silen på duschmikrofonen och lägg i några bitar fisk eller köttbuljong och skruva tillbaka.

Ta och stripa fast luren precis intill själva telefonen, det är skit kul när dom får den i huvet...

Molycot är ett kul svart smörmedel låt fantasin flöda.

Om hon åker bil till jobbet fäst x antal tomburkar i ett snöre under bilen

När hennes sambo/pojkvän ringer säg iskallt att hon tagit ledigt då hon skulle i väg på nått hottel (funkar bäst på skiftarbetare som jobbar natt)

Ph-regeringsvästska (kommer inte på vad det heter) häller du i hennes handskar och hennes händer blir härligt gula

Häll karamell-färg i spolarvätska på hennes bil, kul grej när rutan bli röd (har dock inte provat själv)

måste tänka har ett par grejor till...

björn

edit

Beställ hem info från alla suspekta religoner till henne

Beställ hem roliga sexleksaker

ta lite najtråd och vira in i kedjan på hennes cykel

Montera dän hjul,sadel,stye osv och gömm på olika ställen på jobbet

Fyll cykeldäcken med vatten

edit2

Detta är lite elakt och det kan kosta endel men det är riktigt roligt. Köp isolering på tub sådan som expanderar (brukar användas till fönster tror jag) . Spruta in i skåpet på jobbet. När hon öppnar dörren möts hon av en vägg av isolering.

Byt ut henes vattenflaska mot en med riktigt dåligt hemkört

edit3

Detta är lite svårt men har jävligt bra resultat. Nocka en skata/mås/duva (ja det är möjligt om dom är lite tama ev lite defekta i huvet) lägg i henns skåp. Detta har gjorts men i en verktygslåda...låt mig bara säga så här :D

edit 4

Tag ett cigarr etui (den där plåt behållaren man får på vissa cigarrer) häll i lite amoniak låt ligga på fika bordet...

Last edited:
brukar ni aldrig handla av er själva nångång?
se till så hon handlar av dig o när hon komma fram till kassan o ska betala så tar du upp mikrofonen o skriker över hela affärn att de behövs mer svart mamba storlek xxl till kassan :D

ozeo skrev:
2696929 brukar ni aldrig handla av er själva nångång?
se till så hon handlar av dig o när hon komma fram till kassan o ska betala så tar du upp mikrofonen o skriker över hela affärn att de behövs mer svart mamba storlek xxl till kassan :D

Eller XXXXs:D

Mest synd om pojkvännen då iofs:rolleyes:

Om offret har en gammal bakelit-telefon hemma och brukar ta med den till jobbet pga stöldrisken, skruva av locket till mikrofonen och lägg ner en bit staniol. Resultatet blir då att man låter aspackad. "Älskling, nä jag har bara druckit ramlösa"

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti