Lite hjälp inför Gelleråsen ERF

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
Nu darrar flera av elitförarna av rädlsan för skammen att inte lyckas kvala in till ERF:et på Gelleråsen. I tillägg till den negativa feelingen går numera flera lag omkring och undrar om dom ska kvala in eller inte?

Bara för att klargöra en sak först så är team "The Botten is Nådd" helt säkra på sin plats bland de lag som ska köra ERF:et, eftersom vårt stjärnskott GSXR750R (Han får heta det efter som han inte vill skylta med sitt riktiga namn) vid ett tillfälle med mer alkohol i kroppen är brukligt, hävde ur sig: "Jag tror ta mig f-n att jag kommer köra på jämna 1.13 varv med nya slicks". Vi andra i Teamet tror dock att han överdrev med iaf 1,5-2 sekunder.

Nu till saken: Som vi alla vet finns det flera förare som nu går omkring med sönderbitna naglar och blödande nagelband eftersom dom faktiskt la av med rejsingen eftersom dom inte kvalade in, och nu händer det igen: inkvalning på gelleråsen och dom som aldrig kört på banj-vlen innan heller.

Lugn, bara lugn... Vi i team "The Botten is Nådd" har med Sete, Rossi och några andra från bottenskrapet i GP tillsammans haft ett netmeeting (tack microsoft för det iaf) och lyckats på knastriga adsl-förbindelser göra en skiss över bansträckningen och hur man bör ta sig an banan.

Lycka till o må dom snabbaste klota redan på tidsträningen. :fatta! :gnissla :huvet
 

Bifogat

  • geleasen.jpg
    geleasen.jpg
    81.5 KB · Visningar: 267
:rofl :rofl
Kartan över gelleråsen rockar :tummenupp
Fast visst kan man fundera på om ERF, tappat lite av sin For Fun stämpel när hälften av teamen inte kommer kvala in.
Fast det är ju ett klart gott betyg åt serien när så många vill köra :)
 
Helt riktigt

Det mest hajpade.
Det kan vi tacka en viss GSXR400R(finns det mindre?) för. :banana :banana
 
:rofl

Den banskissen kommer man minnas i framtiden, långt efter det att både två- och fyrtaktsmotorer är förbjudna. :lol
 
Du har glömt att ni ska köra långsamt på rakan så att ni hinner vinka åt publiken. Mycket viktigt om ni vill slippa att bli jagade av hysteriska fans hela natten.
 
Macho Woman skrev:
Du har glömt att ni ska köra långsamt på rakan så att ni hinner vinka åt publiken. Mycket viktigt om ni vill slippa att bli jagade av hysteriska fans hela natten.

Annars är ett bra tips att åka raklång på rygg från c:a 170 meter före trösen på backen, då hinner man se en hel del saker på karlskoga man inte sett tidigare :rolleyes:
 
oFFkeFF skrev:
Annars är ett bra tips att åka raklång på rygg från c:a 170 meter före trösen på backen, då hinner man se en hel del saker på karlskoga man inte sett tidigare :rolleyes:

Sjukhuset tex..... :tungan
 
Macho Woman skrev:
Du har glömt att ni ska köra långsamt på rakan så att ni hinner vinka åt publiken. Mycket viktigt om ni vill slippa att bli jagade av hysteriska fans hela natten.
Mjae, där kommer juh vara ett vägarbete och det står juh också att man ska köra långsamt då... det gäller juh till nästa skylt om att vägarbetet upphör. :rolleyes:
 
That's the spiwit! metallgutten is back :fyllisar

Ni behöver inte oroa er för Kresto Racing Team, vi kan agera draghjälp så ni kommer under minutgränsen! (för två minuter alltså..)
 
Vårat första ERF och naturligtvis så ska dom ändra reglerna så att man måste kvala in. Endurance Racing Not For fun :gnissla

Detta innebär att jag måste kapa minst 1 sekund varje pass på onsdag, fan ja vill inte dö, detta är naturligtvis Metallguttens fel, bergis har han ringt Brånalt och totat ihop nya regler bara för att pressa mig.

Jag frågade Jord-pes var man kan kapa 6 sekunder på Åsen, men han bara flinade och fortsatte att tömma sin båt från lecakulor.

Håller tummarna att ni andra föjer Metallgutten karta och speciellt saktar ner ordentligt vid vägbygget, min pappa jobbar här ska det stå.
 
GSXR1100R skrev:
Vårat första ERF och naturligtvis så ska dom ändra reglerna så att man måste kvala in. Endurance Racing Not For fun :gnissla

Detta innebär att jag måste kapa minst 1 sekund varje pass på onsdag, fan ja vill inte dö, detta är naturligtvis Metallguttens fel, bergis har han ringt Brånalt och totat ihop nya regler bara för att pressa mig.

Jag frågade Jord-pes var man kan kapa 6 sekunder på Åsen, men han bara flinade och fortsatte att tömma sin båt från lecakulor.

Håller tummarna att ni andra föjer Metallgutten karta och speciellt saktar ner ordentligt vid vägbygget, min pappa jobbar här ska det stå.
För helvete, du kommer kapa minst 5 sekunder när jag ritar och beskriver spår. Annars kör vi på två förare. :mad:
 
GSXR1100R skrev:
Jag frågade Jord-pes var man kan kapa 6 sekunder på Åsen, men han bara flinade och fortsatte att tömma sin båt från lecakulor.

Det enskilda stället där du kan kapa mest tid på hela banan är depåböjen. Vete f*n hur man gör dock... :va
 
abstruse skrev:
Det enskilda stället där du kan kapa mest tid på hela banan är depåböjen. Vete f*n hur man gör dock... :va
Ja det stämmer, mera balls i depåsvängen så ska det gå
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top