lite frågor om suzuki Gsxr 750

pizzant

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2005
Ort
Vimmbery
Hoj
Honda CBR 929
Var ute och provade den lite ordentligen idag
det fanns några saker som förbryllade min lilla hjärna

1. På bränsle spaken finns tre alternativ a: res (reserv antar jag) b: on (det borde vara på) och c: pri (primay el vadå?) a och c är enligt "boken" bränsle flöde t förgasare och b är en vakum ledning från förgasare t tanken? ska det vara så och vilken ska man använda...
OBS! jag körde på on!

1. När förgasare var lite lågt ställd (1500rpm tomgång) så hände det att hojen gjorde typ en "sne tändning" när du körde (jämt tempo ingen accerlation) den hoppa till lite så jag höjde till (2000) då försvann en del av det men inte helt och hållet vad kan det bero på?

2. Efter en 20min körning så motorn var varm och god så tänkte jag göra en kraftig accerlation på 2:an vid ungerfär 10.000rpm (fullt pådrag upp till 10.000) så sa det *PANG* bakom mig lät som om det kom från ljuddämparen hojen rullla fint efteråt inga delar som var borta å så heller. men vad var det egentligen som lät och varför?

Tackasam för svar
 
vill man veta något får man tydligen ta reda på det själv

första frågan kan ju strykas nu vet jag hur det funkar så att säga!

men dom andra kvarstår... se om det finns någe geni här...
 
pizzant skrev:
2053793 Var ute och provade den lite ordentligen idag
det fanns några saker som förbryllade min lilla hjärna

1. På bränsle spaken finns tre alternativ a: res (reserv antar jag) b: on (det borde vara på) och c: pri (primay el vadå?) a och c är enligt "boken" bränsle flöde t förgasare och b är en vakum ledning från förgasare t tanken? ska det vara så och vilken ska man använda...
OBS! jag körde på on!

1. När förgasare var lite lågt ställd (1500rpm tomgång) så hände det att hojen gjorde typ en "sne tändning" när du körde (jämt tempo ingen accerlation) den hoppa till lite så jag höjde till (2000) då försvann en del av det men inte helt och hållet vad kan det bero på?

2. Efter en 20min körning så motorn var varm och god så tänkte jag göra en kraftig accerlation på 2:an vid ungerfär 10.000rpm (fullt pådrag upp till 10.000) så sa det *PANG* bakom mig lät som om det kom från ljuddämparen hojen rullla fint efteråt inga delar som var borta å så heller. men vad var det egentligen som lät och varför?

Tackasam för svar

1.
P som i prime dvs läge då det inte behövs något vaccum för att öppna kranen.
Ja det skall vara en vaccumslang där annars öppnar inte kranen.

2.
Det är så,sätt tomgången runt 11-1300 varv så funkar det och använd gasen och slira lite koppling istället.

3.
Vet inte,avgassmäll eller något,för lite info för att ens kunna svara på.
 
Långa farbron skrev:
2054129 1.
P som i prime dvs läge då det inte behövs något vaccum för att öppna kranen.
Ja det skall vara en vaccumslang där annars öppnar inte kranen.

2.
Det är så,sätt tomgången runt 11-1300 varv så funkar det och använd gasen och slira lite koppling istället.

3.
Vet inte,avgassmäll eller något,för lite info för att ens kunna svara på.


sak testa det...
men ang det sista så har jag några små idéer men måste forska vidare i det kan bero på en hel del har jag kommit fram till
 
Angående smällarna så är det fullt naturligt när du håller stumt på högre varv och sedan slår av, i synnerhet om du har lite magert ställda fuggar. Inget farligt! :) Det ser dessutom rätt coolt ut nattetid när det slår blåa lågor ur dämparn! :tummenupp
Dock har min hoj en tendens att döda min högra blinkers med avgassmällarna :gråta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top