Lite frågor angående köp av husqvarna sm 610 -00

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hej, jag och farsan håller på att kolla lite på en hoj vi ska dela på. Idag kollade vi på en Husqvarna sm 610 -00 och jag har lite frågor om den.

Hojjen har lite repor höger sida på framskärm, några kåpor och lite på styret efter att den men enligt ägaren ska det inte vara några mer skador.
Pappa är inte direkt van med motard då han har kör på hans harley 43:a men han tyckte nästan att den var lite vinglig eller så var han bara ovan. Men kan det vara så att den kan bli ramsne efter kraschen eller är det som ägaren säger att motarden är väldigt anpassade för att tåla sånna här kraschar?

Han som äger den har ju bara haft den i en och en halv månad så man blir lite misstänksam...

En annan snabb fråga också, väger en sån här motard 160kg orginal? Det är årsmodell 2000.

Och om det någon som har några andra erfarenheter om denna hoj så får ni mer än gärna dela med er av de!

Tack på förhand -Martin

det låter inte riktigt som att det är rätt typ av hoj som ni tittat på....repig framskärm, ramsned..??? med all respekt, men det är en motard!

det krävs jävligt mycket mer för att en ram ska bli sned än ett repigt styre o lite plast... men ärligt talat, så är jag tveksam till att man skulle märka det även om den nu vore det... såvida den inte ser ut som ett S

Tamtech skrev:
det låter inte riktigt som att det är rätt typ av hoj som ni tittat på....repig framskärm, ramsned..??? med all respekt, men det är en motard!

det krävs jävligt mycket mer för att en ram ska bli sned än ett repigt styre o lite plast... men ärligt talat, så är jag tveksam till att man skulle märka det även om den nu vore det... såvida den inte ser ut som ett S

Jag vill nog mest bara förklara för pappa att det som jag tyckte att han kände som att den var "vinglig" som han säger är att han bara inte är van med motard.

Nej den hade bara några små repor, du ser nog inte så mycket men här är annonsen på den i alla fall. Jag är bara osäker själv eftersom han har bara haft den i 1 och ½ månad själv. Han säljer den för att han inte har haft tid att åka men det kan ju mycket väl vara något annat.

http://www.blocket.se/view/5808818.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

ahh..jag skulle nog vingla mer med en harley än en motard..den e ju lite lättare o vekare i ram så den kan ju upplevas lite nervös o vek men vinglig :va

Det e min kompis som säljer den och jag har provkört den en ett par gånger.

Den är varken ramsne eller instabil vad jag har märkt, utan snarare mer stabil än min XR motard (som har kortare hjulbas), men allt är ju relativt. En HD har väll dubbelt så lång hjulbas :hihi

Någon tidigare ägare har troligen slagit över 1 gång, därav skrapmärken på stänkskärmen, men annars är skicket fint.

Att han bara har haft den 1,5 månad är inte för att det några fel på motorcykeln utan snarare på ägaren :fatta!
Vi var och tittade på 3 olika motorcyklar när han köpte den, men denna var finast så han köpte den fast han igentligen ville ha en offroad.

Bearnikow skrev:
Det e min kompis som säljer den och jag har provkört den en ett par gånger.

Den är varken ramsne eller instabil vad jag har märkt, utan snarare mer stabil än min XR motard (som har kortare hjulbas), men allt är ju relativt. En HD har väll dubbelt så lång hjulbas :hihi

Någon tidigare ägare har troligen slagit över 1 gång, därav skrapmärken på stänkskärmen, men annars är skicket fint.

Att han bara har haft den 1,5 månad är inte för att det några fel på motorcykeln utan snarare på ägaren :fatta!
Vi var och tittade på 3 olika motorcyklar när han köpte den, men denna var finast så han köpte den fast han igentligen ville ha en offroad.
Precis som jag trodde bara pappa som får för sig så mycket konstigt :)

Ska du göra en sån där ramsne så blir det inte så mycket kvar av dom.
Ska ni åka landsväg?

Va fan! lägg en planka eller ett snöre så ser ni om hjulen spårar om ni nu skulle misstänka att den skulle vara ramsned. :7peta

SM 570 RR skrev:
Ska du göra en sån där ramsne så blir det inte så mycket kvar av dom.
Ska ni åka landsväg?
Till störst del blir det nog landsvägar, ja

Min husa var vurpad 45ggr av mig och säkerligen ett tjugotal till av tidigare ägare. Den var sne i bakramen (vilket inte innebär något annat än kosmetiskt, möjligtvis att det kan va svårt att få dit sadeln ibland) men annars var den rak och funktionsduglig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT