Linser och hojåkning funkar det?

det funkar klockrent. inga problem.

iaf inte som jag märkt.
sen att det är helt underbart att kunna ha solbrillor och ta på och av hjälmen som man vill det är bara massor med +

Mirran skrev:
Funderar på att skaffa linser till sommaren för att kunna ha snygga solbrillor, funkar det att ha linser när man kör hoj?
Japp det funkar bra, kan bli jobbigt att åka med öppet visir men det beror mer på hur fort man åker kontra luftfuktighet osv. :tummenupp

Mirran skrev:
Funderar på att skaffa linser till sommaren för att kunna ha snygga solbrillor, funkar det att ha linser när man kör hoj?

Funkar bra för det mesta, men har varit med om att en har blåst ut under race :näsblod
Dessutom så blir ögonen torra väldigt lätt. Inte så kul att behöva blunda genom halva böjen.

Mirran skrev:

Det funkar klockrent. Men inte alla kan ha linser, så prova ut hos en optiker först. En del har så dåligt med tårvätska att linserna bara blir torra och då skaver det. Annars är det underbart med linser när man kör hoj, slippa allt krångel med glasögon.

Mirran skrev:
Har hört att det kan bli torrt i ögonen..

Blir inte torrare bara för att du kör hoj.
Kört hoj i 7år med linser utan några problem.

Och blir det torrt finns det två lösningar:

1. Stäng igen visiret.

2. Blinka oftare.

DanTheMan71 skrev:
Fan BB första gången vi e av samma åsikt.Inga solbrillor i hjälmen :7peta
Däremot suger mörkt visir fett :fatta! Köp högkontrast istället om ni tycker solen irriterar.

Nytt år du vet. Snart är man inte tonåring längre. Tillochmed en sån som jag växer upp tillslut :rolleyes:

Högkontrast, hur ser dom ut?

Mirran skrev:
Har hört att det kan bli torrt i ögonen..

Funkar dåligt för mig, men jag har ganska torra slemhinnor (pollenallergiker). Jag använder endagslinser, vet inte om de är sämre än andra. Det funkar bra när jag åker skidor (utför) men av någon anledning gråter jag mer då. :)

Jag brukar knappt blinka alls om jag koncentrerar mig hårt, så efter ett par hundra meter på bakslangen brukar linserna torka ur, det är enda nackdelen :lol

Solbrillor i hjälmen borde det va böter på.

Funkar bra det. Men får man massa vind i ögonen blir man lätt tårögd och ser tillslut ingenting, för mig iaf.

Klart det funkar.
Varför skulle det inte göra det ?

Rigge skrev:
Solbrillor i hjälmen borde det va böter på.

Varför det?
Om man om nu gillar att köra med öppet visir för att känna vinden i ansiktet när det inte går hysteriskt fort och man vill skydda ögonen, hur ska man då göra? Offra ett öga för poserfaktorn?

Maverick_ou812 skrev:
Klart det funkar.
Varför skulle det inte göra det ?

Varför det?
Om man om nu gillar att köra med öppet visir för att känna vinden i ansiktet när det inte går hysteriskt fort och man vill skydda ögonen, hur ska man då göra? Offra ett öga för poserfaktorn?

Ja det måste man.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...