Lindstrands endurokläder?

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har fått erbjudande på Lindstrads kläder. Är det nåt att ha eller? Jag har själv ingen erfarenhet. Tycker att Wrangell-jackan och dom svarta Lizardbyxorna är ganska snygga, men vad jag förstår av trådarna jag hittade ingen av dessa nåt för lite asfaltsyning. Wrangell-jackan har ingen dragkedja så man kan inte sätta ihop den med byxan, är det livsviktigt, eller blir det svinkallt på vintern?
Sen finns ju Graffiti-jackan och GI-pants som verkar va lite tåligare, men blir inte dom lite varma i skogen. Dessutom har dom inbyggda skydd som jag i så fall vill ta ur.

Nån som har erfarenhet av dessa, eller ska jag köpa nåt annat märke? Vill alltså ha ett set kläder för enduro och motard sommar och vinter!

//David

Last edited:
Jblablabla//David

Det finns inget ultimat klädesplagg, dessutom vill du ha ett set kläder som klarar temperaturskillnaderna sommar/vinter???!

kompromisser blir oftast skit.

Köp ett schysst enduroset med luftiga lätttvättade ytterplagg o bra skydd o ha på kroppen.
och ett schysst gatset i slitstarka material som tål en redig marksyning.

....annars garanterar jag att du blir 100% besviken i långa loppet, ivf om du kör enduro seriöst.

Nu låter jag kanske gnällig o sur, men det är jag inte, vill bara ge dig ett rakt och okonstlat tips. :)

Last edited:
När det gäller skydden som sitter i dessa byxor, så är det inte mycket att ha.
De sitter inte där de ska vid en rejäl omkullkörning..
Har själv lindstrands byxor, som jag anväder vid "söndagskörning", men jag har köpt andra knä/benskydd, och höftskydd, som sitter på kroppen, och inte löst i brallorna.

Skall du köra aktivt Enduro i dessa, så blir det varmt, där rekomenderar jag vanliga crossbrallor, eller någon tunnare freeride modell.
När det gäller gata, så skyddar skinställ klart bäst..
//J

mindre marksyningar på asfalt klarar dom hyffsat.. kan gå hål men de har funkat för mig..
skydden som sitter på utsidan av låren/höften funkar hyffsat men inte knäskydden.

Tackar för svaren!
Att skinn är bäst och kanske det enda riktiga för asfalt, det är jag med på. Och hade jag tänkt till så blir ett typ goretex-ställ himla varmt för enduro, tom på min barnsliga hobbynivå.
Om vi skippar asfalt, dår åker väl mitt 12 år gamla skinn på då då:D

Med lite goa underkläder på vintern och bara fillingar på sommarn, funkar lizzard och wrangell då?
Lite tjatig nu kanske, men det är kul att skriva och jag har inget att göra:)

Men seriöst, att det inte går att knäppa ihop dom två, gör det att det blir kallt åt ryggen på vintern?

Jag kör med lizzard brallorna på vintern och sommarn, funkar helt ok, tar man ut fodret så är det ok på sommarn förutom riktigt varma dagar.

Kört 1½år mcbud med Lindstarnds. De är klart prisvärda, hade inte kört med de om de läckte in vatten. Byxorna bränns lätt sönder mot avgasröret.

Ok, danke shön kära vänner. Beställer i morron:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT