Lind, Tjuren från Bromma är tillbaka

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja jävlar, det här trodde man inte man skulle få se.

Lind har ju inte kört ett bra rejs sen han vann i Rookie 1000 år 2004 men på Falken såg jag plötsligt lite av den gamle hjältens rätta takter. Och idag går han o piskar in sur-tuonon på en tredjeplats i BoTT o åker 1.41. Hur någon som varit så utdömd o sopslut kan komma tillbaka på detta sätt går över mitt förstånd.

My main man!

Kan bara hålla med! Från att ha mulat 68 gaffelben i sin iver att hänga med mig under 2006 till att komma på pallen!!! Vilken utveckling! En kvarts miljon i utlägg har äntligen fått sin belöning i form av en pokal värd 42 å 50! Jag är avundsjuk!!!
Bra gjort Lind!!!:bow :klappar :bow :klappar

Jag blev förbannat sugen o åka ut o leka med han oxå! Bra kört Alex! :)

Du kan behålla bakdäcket som vinst ;)

han som vann Pro SuperBike förra året? eller är jag ute å cyklar?

han som vann Pro SuperBike förra året? eller är jag ute å cyklar?

Mja.. det är du nog. Han som vann förra året var Jimmy Lindström. Kanske tänker på Alex Lund? Det är inte samma. Detta är Alex Lind :)

Det blev en rafflande duell när Lasen närmade sig Alex dom sista varven, men Alex bromsade i morgon och Lasen fick ge upp, grattis till pallplats Alex:tummenupp

/S.Kylthållaren

Tack DonQ! Jag visste att det fanns lite kvar i han, även om det var långt inne! :) Var länge sedan man var så taggad och faktiskt gjorde det bara! Tack för hjälpen i helgen, ända tråkiga var att jag inte fick med mig mitt depåstöd :näsblod Står säkert kvar på gridden :va

Kan bara hålla med! Från att ha mulat 68 gaffelben i sin iver att hänga med mig under 2006 till att komma på pallen!!! Vilken utveckling! En kvarts miljon i utlägg har äntligen fått sin belöning i form av en pokal värd 42 å 50! Jag är avundsjuk!!!
Bra gjort Lind!!!:bow :klappar :bow :klappar

Ja du Mosszzberqch!! Sann lycka, att man inte ger sig är ju på gott och ont :D Ibland kanske det är bättre att bara ge sig hän och acceptera sitt öde. Eller så gör man tvärtemot och ser ljuset :tummenupp Tack för samtalet igår, kändes extra fint i bussen hem!

Last edited:
Glada nyheter:D

Bra kört bevisligen...nu jällar är det bara att öka!!

Är det inte ett par 1098R med å leker i BoTT ??

Fet bra kört på den rishögen, hade han haft min hoj hade han stått överst på pallen:D

Haha! Ja du Micke, det vore nåt det :D
Fast å andra sidan måste jag ju ha nånting och skylla på om det går åt skogen :näsblod Tack för trevligt sällskap i depån, ses i veckan!!

Jag blev förbannat sugen o åka ut o leka med han oxå! Bra kört Alex! :)

Du kan behålla bakdäcket som vinst ;)

Men för bövelen Swedie!! Har du ramlat å slagit dig!? Måste nästan printa det här inlägget!! :tummenupp

Bara skruva ihop Millen nu och hänga med grabbarna!

Tackar så mycket för vinstgåvan då!!! PUSS :)

Fasiken så bra! Var det samma gäng till start idag som igår?

Nej Petjo hoppade av, ont i foten. Sen pajade norrmannens hoj, men han hade fått smaka på Tjuren ändå :tungan

Det blev en rafflande duell när Lasen närmade sig Alex dom sista varven, men Alex bromsade i morgon och Lasen fick ge upp, grattis till pallplats Alex:tummenupp

/S.Kylthållaren

Taeech "Skylt Micke" :tummenupp
Ja Lasen ville inte ge up den jäkeln, var riktigt rolig duell, för en gångs skull var jag sen på bromsen!

Stort tack för hjälpen, kul att ha dig på plats din galning!! :)

Glada nyheter:D

Bra kört bevisligen...nu jällar är det bara att öka!!

Är det inte ett par 1098R med å leker i BoTT ??

Tack mannen!! Du vet att du ligger bakom detta :tummenupp

Jo, 1098R finns det, och nån S och sen hade ju en finne sin sjuka VM-hoj, 999RS, 4 motorer har han, var av en var Neil Hodgsons (stavning??). Han hade funderingar på att köpa Bayliss hoj, men hans Magnet Marelli tractioncontrollsystem krävde 2 man på heltid!!! Tänkte köpa!?!?!? HALLÅ?? :gnissla

Last edited:
Sketkul race. Det var t.o.m så att donnan din visade visst intresse och kom bort o hejade på när jag o Micke stod o gapade o vevade och slet fram laptoppen för att kolla varvtider :) Gött avslut på helgen.

Här är iaf en bild på "tjuren från bromma", se på ögonen... vem vågar stirra på dom i längre än 1 sek utan att bli rädd!! :näsblod

Bifogat

• IMG_5160.jpg
    IMG_5160.jpg
    111.2 KB · Visningar: 200
  • IMG_5767.jpg
    IMG_5767.jpg
    76.1 KB · Visningar: 162
Last edited:
fan jag blir mer och mer kåt på den klassen men fan gubben gött att se att du ännu har det i dig hade ju gett upp hoppet om dig nästan;) ingen som har en rc8 att låna ut alla andra modeller finns ju

Jo, 1098R finns det, och nån S och sen hade ju en finne sin sjuka VM-hoj, 999RS, 4 motorer har han, var av en var Neil Hodgsons (stavning??). Han hade funderingar på att köpa Bayliss hoj, men hans Magnet Marelli tractioncontrollsystem krävde 2 man på heltid!!! Tänkte köpa!?!?!? HALLÅ?? :gnissla

Grattis! Grymt kört!
Är riktigt roligt för mig som B-förare att få vara med i samma race som er grabbar. Man lär sig grymt mycket :tummenupp .
Det var mina första race som nybakat raceförare, och "Pinky" nu mera White Edition, visade sig vara ganska rolig att köra om än lite gunghäst och det saknades ju helt klart lite hästar på rakorna :) .

Måste erkänna att när finnen blåste förbi på rakan så reste sig ett och annat hårstrå :näsblod .

Swedie du råkar inte ha några bilder på gammel-millen #25? Eller någon annan som kanske har bilder?

/Jonas

Last edited:
Grattis! Grymt kört!
Swedie du råkar inte ha några bilder på gammel-millen #25? Eller någon annan som kanske har bilder?

/Jonas

Här är enda bilden, tyvärr lite suddig så jag la på lite Sharpen i Photoshop.

Bifogat

• IMG_5761.jpg
    IMG_5761.jpg
    123.2 KB · Visningar: 155
Hur skulle det kunna bli annat än succé när man delar box med #63 RRR feat. EMR? :confused:

Hur skulle det kunna bli annat än succé när man delar box med #63 RRR feat. EMR? :confused:
Förutom att du snodde Alex soppadunk samt att Sugo & Zölitch stökade till i boxen så att Alex knappt inte hittade ut ur boxen.

Det är endast Chorez & Mozz som kan stöka till värre än er i en pitbox.

Ja Lasen ville inte ge up den jäkeln, var riktigt rolig duell, för en gångs skull var jag sen på bromsen.

Ja det var ju fan va du bromsar sent !!!!! :gnissla

Jävligt kul race. Vi ses väl i Linköping om en dryg månad.
Då ska jag försöka vara före dig i mål båda dagarna och inte bara ena. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...