Lifan Lf 125 sport start problem

Andez

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2010
Hoj
2005 Lifan Lf125 sport
har lite problem med min Lifan förutom just de faktum att det är en lifan och rasar vart efter som man kör med den om man inte har koll på grejjerna...
stälde av den för ca 2 år sen då min systers kille inte hade lust att laga den längre, han sa att det var fel på choken... nu har jag den hemma hos mig. jag och min svärfar har spenderat lite tid och konstaterat att det inte är något fel på tändstift, tändspole, förgasare eller soppa tillförsel.
lyckades idag få tändning på den dock var det baktändning. nu är bara rågan vad vi går vidare med? jag kan inte mkt om motorer men svärfar kan lite iaf.... han var inne på brytarspetsar men vet inte vart dom sitter har slutat för ikväll nu då vi inte hade verktygen som behövdes för at montera bort motor kåpan så man kan se in i den om man kan hitta brytarspetas... svärfar var också smått förvånad över att det var två utblås men bara ett tändstift. fins det någon som kan hjälpa oss med tips på vad vi kan göra för att få den att tända åt rätt håll? till att börja med sen är det fler saker som måste göras men det är alltid en bra början med en hoj som fungerar....

Back