Leva livet... (Tack general E)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vi va ute i skärgården nu ju i två båtar. Båten jag va på sög apdasse. En dryg föredetta kompis som klagar på allt och hans diviga tjej.. Andra båten va 4 polare som e hel sköna. Kruxet va att dom fick inte va mer än 4 i båten så jag va tvungen att umgås mest med dom drygga i vår båt. som föresten va skit liten, slö och illa låtande.
Så jag va typ sur hela tiden (utom när vi åkte ut för då åkte jag med dom andra och de va satans soft) Sen igår super vi ner min dryga föredetta kompis och hans tjej blir sur och springer iväg.. Det jobbiga va att vi låg på hans pärons landställe så hans morsa typ betede sig allmänt borta och, ja koaset va totalt... Jag sprang 1,5 mil på 1 timme, för att leta reda på folk, jag trode inte änns jag kunde springa så mycket.

Men i det här koaset kom jag ihåg vad genral E skrev förut att de fan ingen menning med att tycka synd om sig själv, va fan blir bättre av det? Ingen blir gladare av att man är sur. Så idag när vi skulle åka hem. (vi i skit båten och en från den andra) så gnälde dom som fan över att alla måste sitta en och en i passagerar båten(det är bänkar vända mot varandra och ett bord emellan) så jag satte mig helt sonika ensam brevid ett gäng små barn för där skulle aldrig dom sätta sig. Sen koppla jag in mp3en och satt och log åt hur korkat de va att göra som dom å gå runt och va sura Vem skulle ge några sura ungdommar en plats? Inte jag.. Sen går jag och köper en öl fortfarande lendes och får 15 spänn rabat av tjejen i kassan och står och pratar med henne ett tag. (Fan va soft det är med körkort )

Sen går jag tillbaka och småbarnen går av båten då kommer en riktigt fin tjej in från akterdäck går rakt mot mig och frågar om hon får sitta mitt emot. Självklart svarade jag, Hon skinner upp och säger att hon hade tänkt ditta på akterdäck så hon satte sig brevid 3 ungdommar men dom va så sura och satt och klaga hela tiden så hon orkade inte med det och gick in istället. Jag skrattade och sa att det va mina kompisar och jag inte heller pallade med dom så satt vi å prata å hade de trevligt så kom vi till bryggan där hon skulle av. Så efter hon hade gått satte jag mig med vägen som ryggstäd och lyssna på musik fortfarande as glad personalen bara tittade på mig och log trotts att jag tog upp 2 sätten.

Så ser jag mina sura kompisar kommer in och alla tittar med föraktande miner på dom, medans alla som tittar på mig mest ler och ser ut att tänka fan va visa har de bra. Så går vi av Så frågar min föredatta kompis varför i helvete jag ler så förbannat och undrar om jag rökt något olämpligt och blir skit sur när jag bara skrattar åt han.Så jag tar bussen hem, och till och med den sura busschafören ser mindre sur ut, efter 2 minuter kommer jag på mig själv med att sjunga med i pafetic way of life.:hihi hade aldrig hänt annars. :tungan

Så jag har insett att jag ska sluta umgås med personer som inte kan va glada för dom drar bara ner mig. Och att jag ska leta rätt på någon liten lägenhet i någon liten stad och bo där själv bara för att få stå på egna ben utan att varken mina föreldrars tjafs med varandra eller mina sura kompisar ska dra ned mig.

Man kommer ingenstans med att tycka synd om sig själv, folk är mycket vänligare mot en munter person eller nån som bara är sur.

Så mc:n funkar inte jag är pank, fryssen är tom, päronen kommer hem om 4 veckor. Jag har sagt upp bekantskappen med 2 vänner som jag kännt sen 5:an. Men fyfan va bra det känns ändå :D

:banana

Last edited:
prulle skrev:
2305625
Så mc:n funkar inte jag är pank, fryssen är tom, päronen kommer hem om 4 veckor. Jag har sagt upp bekantskappen med 2 vänner som jag kännt sen 5:an. Men fyfan va bra det känns ändå :D

:banana

Härligt killen! Man kommer långt på att vara positiv och tänka likaså! :yoparty Life's to short

Gött :tummenupp

Trots mycket skit på jobbet så kopplar jag av totalt när jag glider hemåt i veteranbilen. Jag sätter på Dean Martin, sjunger och dansar i bilen.. Kör i ca 90 (jobbigt att köra för fort med den) och bara njuter.. Självklart med kromad armbåge;)
Inte ovanligt att folk som kör om ler tillbaka och ger en tummen upp. Eller så skrattar de bara åt en :)

Japp, jag är en mupp och jag är stolt över det. Du verkar lika muppig.
Man måste trivas med sig själv, man kan inte vara i bättre sällskap..

Dina kompisar kanske är kanske sura för att de har problem sinsemellan?
Är det en bra polare som man kan snacka med så kan du ju testa med det.
Går det inte så skit i det! Vilket du verkar göra :tummenupp

Nursey skrev:
2305631 Prulle vi tror på dig grabben :tummenupp
Tack alla. Jag glömde två roliga saker. När vi gick av fråga min föredetta kompis varför ihelvete jag va så glad och undra om jag rökt något olämpligt och blev skit sne när jag bara skratta åt han.:D

Och att jag kom på mig själv med att halvt sjunga med i What a pafetic way of life på bussen vilket ALDRIG skulle hända annars. :hihi

Rash skrev:
2305642 Gött :tummenupp

Trots mycket skit på jobbet så kopplar jag av totalt när jag glider hemåt i veteranbilen. Jag sätter på Dean Martin, sjunger och dansar i bilen.. Kör i ca 90 (jobbigt att köra för fort med den) och bara njuter.. Självklart med kromad armbåge;)
Inte ovanligt att folk som kör om ler tillbaka och ger en tummen upp. Eller så skrattar de bara åt en :)

Japp, jag är en mupp och jag är stolt över det. Du verkar lika muppig.
Man måste trivas med sig själv, man kan inte vara i bättre sällskap..

Dina kompisar kanske är kanske sura för att de har problem sinsemellan?
Är det en bra polare som man kan snacka med så kan du ju testa med det.
Går det inte så skit i det! Vilket du verkar göra :tummenupp
Mjo men han har alltid vart en sånndär man nästan skämms för att umgås med för han är så trång synt men oftast shyst. Tycker synd om han..

Jag är lycklig, jag har fått jobb och ska bosätta mig i Norge.
Många av vännerna är snea på att jag åker, men va fan. Jag har blivit glad!

Sedan försvinner inte bra riktiga vänner.

Jag har ungefär samma inställning. Brukar surna till riktigt en gång i veckan och gå lös på en SJ-Pall eller dylikt. Sen går jag bara runt med ett litet smil på läpparna. Alla tror jag är dum i huvet. Men om man är glad sprider man oftast glädje. Lyckades faktiskt le mig till telenumret från en tjej som stod i en bar i götet :p

'Att lära sig släppa jobbet är skitviktigt. Jag har lärt mig att släppa allt som har med jobb att göra så fort jag stämplar ut. BLir galen annars.

Quest skrev:
2305697 Jag har ungefär samma inställning. Brukar surna till riktigt en gång i veckan och gå lös på en SJ-Pall eller dylikt. Sen går jag bara runt med ett litet smil på läpparna. Alla tror jag är dum i huvet. Men om man är glad sprider man oftast glädje. Lyckades faktiskt le mig till telenumret från en tjej som stod i en bar i götet :p

'Att lära sig släppa jobbet är skitviktigt. Jag har lärt mig att släppa allt som har med jobb att göra så fort jag stämplar ut. BLir galen annars.
mjo det är bättre att surna ordentligt och ut aggera det och sen släppa det än gå å va sur.

Har en kille som jobbar precis bredvid mig. Han går runt och är sur hela dagarna...Han gillar att dra skämt (dåliga ena) men det går inte ens låtsas skratta eftersom han är så vansinnigt negativ =/

Han kommer säkert explodera på någon på jobbet snart, hoppas det blir någon jag inte gillar :död

:)

Prulle min vän

Du har just uppnått något som vissa aldrig gör. Du har skaffat dig en smula vishet.

Tack för att du påminde mig, man glömmer ibland!

Hehe, den där historien fick mig på bra humör!
Ska ta en sväng med bågen & fira. (?)

prulle skrev:
[
Sen går jag tillbaka och småbarnen går av båten då kommer en riktigt fin tjej in från akterdäck går rakt mot mig och frågar om hon får sitta mitt emot. Självklart svarade jag, Hon skinner upp och säger att hon hade tänkt ditta på akterdäck så hon satte sig brevid 3 ungdommar men dom va så sura och satt och klaga hela tiden så hon orkade inte med det och gick in istället. Jag skrattade och sa att det va mina kompisar och jag inte heller pallade med dom så satt vi å prata å hade de trevligt så kom vi till bryggan där hon skulle av.

Yes box! Du både fattade galoppen OCH ändrade ditt beteende! Bra jobbat :tummenupp

EdIt: Jag blev jätteglad :)

Last edited:
Vad är du så glad för? du fick ju varken ligga med kassörskan eller bruden som kom å satt sig mittemot dig? Du har inget att vara glad för... :rolleyes:

Livet är gott! :tummenupp

Bobbo V skrev:
2306649 Vad är du så glad för? du fick ju varken ligga med kassörskan eller bruden som kom å satt sig mittemot dig? Du har inget att vara glad för... :rolleyes:

Livet är gott! :tummenupp
Haha låter exakt som polarn när jag försökte förklara men tillskilnad från dig va han seriös. Stackare..

Nej de ända som det inte funkar på är mina grannar. Dom ser skit sura ut när kag spelar hardcoresuperstars för fullt, springer runt och vattnar blommorna ute, och morsar glatt på dom.. Nästa gång kanske jag ska vattna dom också :D

Jag är deprimerad nästan jämt, hur gör ni? Vad säger ni till er själva? Nog för att jag egentligen tycker att ingenting spelar någon roll, men ändå fajtas man med vardagens alla jävligheter och oroar sig i all oändlighet.

Hade varit ljuvligt att ha en så positiv inställning som många verkar ha här! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT