Lc4-e ??

andreas76

http://www.arj.se/ktm
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Honda CB 900 -82 + KTM 640 Prestige -04
Hejsan!

Jag är nybörjare på detta med Motarder.
Tänkte ja skulle köpa mig en KTM 640 eller nått liknande,och nu när ja sitter o kollar annonser så dyker LC4-E upp?? Vad betyder de?
L?
C?
4?
E?

Och se´n undrar ja vad de é för nått speciellt med "prestige"?

Och se´n har ja en fråga till..
Tycker ni att jag ska ja köpa en ny eller en som har gått tex 500-1000mil? Verkar som många vill ha nästan nypris för en -04 som har gått dessa mil...

Tackar på förhand!

Mvh Andreas

andreas76 skrev:
Hejsan!

Jag är nybörjare på detta med Motarder.
Tänkte ja skulle köpa mig en KTM 640 eller nått liknande,och nu när ja sitter o kollar annonser så dyker LC4-E upp?? Vad betyder de?
L?
C?
4?
E?

Och se´n undrar ja vad de é för nått speciellt med "prestige"?

Och se´n har ja en fråga till..
Tycker ni att jag ska ja köpa en ny eller en som har gått tex 500-1000mil? Verkar som många vill ha nästan nypris för en -04 som har gått dessa mil...

Tackar på förhand!

Mvh Andreas

Prestige är bara kosmetiska skillnader,dvs samma hoj.

Sen verkar det som om KTM folket har drabbats av samma sjuka som Honda ägare,dom tror att det är guld i deras hojar.

Jag såg en 660 -04 för 59 000 här på SH ,Ett par annonser ovanför var det en 640 Lc4 -03 med betydligt mer mil på mätaren för 57 000. :va

Sen med tanke på hur många 640 det finns till salu så borde ju priserna sjunka.

LC4 = Liquid Cooled 4 (valves).

E har med 640 dvs modellen att göra och inte med motorn, E = enduro. SM = supermotard.

Skillnad på E och SM = Fjädring, gafflar, däck och hjul (i stora drag). Man kan (i stort sett) använda E till SM och tvärtom ifall man önskar, med rätt kompletteringar på respektive så att säga, lite beroende på vad man har för ambitioner med sitt åkande.

Last edited:
AMattsson skrev:
LC4 = Liquid Cooled 4 (valves).

E har med 640 dvs modellen att göra och inte med motorn, E = enduro. SM = supermotard.

Skillnad på E och SM = Fjädring, gafflar, däck och hjul (i stora drag). Man kan (i stort sett) använda E till SM och tvärtom ifall man önskar, med rätt kompletteringar på respektive så att säga, lite beroende på vad man har för ambitioner med sitt åkande.

står inte "E" för elstart?? :confused:

Zebulonm skrev:
Lc4-e Står för ENDURO inget annat

På andra modeller står iaf E för elstart, men på LC4an kanske det står för enduro.

Floodi, det är klart det är jag. En tisdagkväll med polarna. :fyllisar

//Emmi

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back