Lc4-e ??

andreas76

http://www.arj.se/ktm
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Honda CB 900 -82 + KTM 640 Prestige -04
Hejsan!

Jag är nybörjare på detta med Motarder.
Tänkte ja skulle köpa mig en KTM 640 eller nått liknande,och nu när ja sitter o kollar annonser så dyker LC4-E upp?? Vad betyder de?
L?
C?
4?
E?

Och se´n undrar ja vad de é för nått speciellt med "prestige"?

Och se´n har ja en fråga till..
Tycker ni att jag ska ja köpa en ny eller en som har gått tex 500-1000mil? Verkar som många vill ha nästan nypris för en -04 som har gått dessa mil...

Tackar på förhand!

Mvh Andreas

andreas76 skrev:
Hejsan!

Jag är nybörjare på detta med Motarder.
Tänkte ja skulle köpa mig en KTM 640 eller nått liknande,och nu när ja sitter o kollar annonser så dyker LC4-E upp?? Vad betyder de?
L?
C?
4?
E?

Och se´n undrar ja vad de é för nått speciellt med "prestige"?

Och se´n har ja en fråga till..
Tycker ni att jag ska ja köpa en ny eller en som har gått tex 500-1000mil? Verkar som många vill ha nästan nypris för en -04 som har gått dessa mil...

Tackar på förhand!

Mvh Andreas

Prestige är bara kosmetiska skillnader,dvs samma hoj.

Sen verkar det som om KTM folket har drabbats av samma sjuka som Honda ägare,dom tror att det är guld i deras hojar.

Jag såg en 660 -04 för 59 000 här på SH ,Ett par annonser ovanför var det en 640 Lc4 -03 med betydligt mer mil på mätaren för 57 000. :va

Sen med tanke på hur många 640 det finns till salu så borde ju priserna sjunka.

LC4 = Liquid Cooled 4 (valves).

E har med 640 dvs modellen att göra och inte med motorn, E = enduro. SM = supermotard.

Skillnad på E och SM = Fjädring, gafflar, däck och hjul (i stora drag). Man kan (i stort sett) använda E till SM och tvärtom ifall man önskar, med rätt kompletteringar på respektive så att säga, lite beroende på vad man har för ambitioner med sitt åkande.

Last edited:
AMattsson skrev:
LC4 = Liquid Cooled 4 (valves).

E har med 640 dvs modellen att göra och inte med motorn, E = enduro. SM = supermotard.