LC4 640 och 660

TOBIE

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM
Hej vad är det för skildnad på en LC4 motor som sitter på ktm 640
och på 660? Är det cyliden kolven och vevstakens längd eller är det något mer?
Kan man ha en 660 cylinder på en 640?
Vad behöver man byta i så fall?
Och någon som ha koll på vad det kan korsta?
Väldigt tacksam för svar.
MVH
 
Hej vad är det för skildnad på en LC4 motor som sitter på ktm 640
och på 660? Är det cyliden kolven och vevstakens längd eller är det något mer?
Kan man ha en 660 cylinder på en 640?
Vad behöver man byta i så fall?
Och någon som ha koll på vad det kan korsta?
Väldigt tacksam för svar.
MVH

Nej det går inte utan att behöva byta kolven också! Är det inte bättre att lämna in toppen för portning? Räcker inte ett helsystem istället för att hålla på att gräva i motorn?
 
Har inte så stor betydelse vad som räcker och inte räcker jag vill veta om det går och vad som behövs bytas.
Måste finnas många här som kan svara på den frågan eller?
MVH
 
Har inte så stor betydelse vad som räcker och inte räcker jag vill veta om det går och vad som behövs bytas.
Måste finnas många här som kan svara på den frågan eller?
MVH
Det är ju lika motor i princip,så det är klart att det går.Frågan är varför man skulle göra det?Det skiljer 1mm i borr vilket gör ca 12cc volymökning och ingen märkbar effektökning för ganska mycket pengar....
 
Det är ju lika motor i princip,så det är klart att det går.Frågan är varför man skulle göra det?Det skiljer 1mm i borr vilket gör ca 12cc volymökning och ingen märkbar effektökning för ganska mycket pengar....



Om jag har fattat rätt så bör det bli 2mm och 29cc
1 mm på slaglängden.
640 är väll på 625cc och 660 på 654cc??
Cylindren kanske hade gått att borra?
och som du säger att det inte bli någon märkbar skilnad
varför har 660 mer hk då? och bättre vrid?
Vad är det som gör det extra?
MVH
 
Nu är ju inte jag säker riktigt men jag har nåt svagt minne av att jag läst att 660 har vassare kam och annan förgasare
 
Okej tack!
Är det någon som kan gå in på mer detaljer.
Det är alltså kam och förgasare som skiljer
Men dom dära 29 extra cubiken då?
Ingen som är lite mer insatt i det?
29 cubik extra borde väll göra en del eller?
 
Okej tack!
Är det någon som kan gå in på mer detaljer.
Det är alltså kam och förgasare som skiljer
Men dom dära 29 extra cubiken då?
Ingen som är lite mer insatt i det?
29 cubik extra borde väll göra en del eller?


Kolla med DR Bike här på SH, han är en jäkel på motorer och portning!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top