Larm och stenskott

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Bestämde mig för att ta hem hojjen idag, dumt gjort, fick ett stenskott på framlyktan så nu är det en spricka rätt över.
Jag har lite svårt att tyda Lelles sprängskisser, vilken del är det jag ska beställa? Nån som kan kika? http://www.ktm.lellesmc.se/pdf/640lc4-ch-mo-1998-99-00-01-02-03/CHASSIE_640LC4_2001.pdf

Sen en annan fråga, jag tänkte installera larm på hojjen så jag slipper bli av med den oxå, fast det verkar inte finnas nån plats under sadeln till detta, nån som har larm på sin eller vet om det går att sätta larmet nån annanstans?

:tummenupp

eisbaer skrev:
Bestämde mig för att ta hem hojjen idag, dumt gjort, fick ett stenskott på framlyktan så nu är det en spricka rätt över.

Jag spräckte oxå mitt lyse på min LC4. Om det inte är så att det läcker in eller nåt så skulle jag nog överväga att köra med en spricka ett tag till.. Glaset kostar fan 600:- eller nåt sånt och man lär ju kvadda det igen innan sopmaskinerna gjort sitt.

Så är det en "tät" spricka skulle jag nog köra ett tag så...

Annars så är det bara å slå en signal till Ragge och han kan rabbla artikelnummret i sömnen... :)

/Lucky9

Ang larmet så kan du ju alltid ta bort orginal luftfiltret om du har sånt som sitter i burk.. och montera larmet där i.. sen monterar du ett luftfilter direkt på förgasaren.. KN har massa fina som passar det mesta..

Lucky, borde de inte finnas nått skydd i plexiglas lr liknande som man kan fästa utanpå glaset för att skydda temporärt?

MTM, bra idé men måste jag inte bestycka om förknasarn om jag riggar dit ett KN?

Last edited:
eisbaer skrev:

MTM, bra idé men måste jag inte bestycka om förknasarn om jag riggar ditt ett KN?

Jag bytte så på min utan att ställa om eller bestycka om förgasaren, har inte mätt upp några data men jag tycker att den bara blev piggare.. men det e säkert bara önsketänkande från min sida. :D

eisbaer skrev:

Får fixa det. Har inte digitalkameran hemma. Men inget att se. Ser för jävligt ut. Men funkar bra. Kör med mkt folk på grus och i skogen. Har slått sönder blinkers m.m. Men lampan har klarat sig.
Jag har dock skjutit sönder andras lampor. Både med och utan petflasketricket. :p

Annars kan man ju (förutsatt att det är EN (1) spricka och inte tusen) att ta loss glaset göra rent med dojja (tröd) och sedan limma det med epoxylim. KOMMER att synas men håller garanterat tills det nya kommer. Synd att pajja reflektorer och sånt.

jb skrev:
Mindre träffyta. Men de håller inte bättre.

Jag har inte hört om nån som lyckats skjuta sönder twins. Vanliga lycktor är rätt vanligt att dom spricker. Möjligt att dom inte håller om nån får in en "lyckoträff". Om det händer så är spottar billiga att köpa lösa.

electronaut skrev:
Jag har inte hört om nån som lyckats skjuta sönder twins. Vanliga lycktor är rätt vanligt att dom spricker. Möjligt att dom inte håller om nån får in en "lyckoträff". Om det händer så är spottar billiga att köpa lösa.

Jag har sett flera stycken som haft sina sönderskjutna.

electronaut skrev:

Hehe...jag har skjutit sønder hela min twin lyse.....ena lampan ær krossad rakt igenom och på den andra så ær det bara glaset som har gått, så den lyser fortfarande :D
Annars har jag skjutit bort stora bitar av plasten på den oxå :D :D

Det ær Mindrapers fel, han som var framfør.....fastd et kænns som det kvittar, jag har knæckt två av hans original lyktor :D :D :D

Fast det var ju inte riktigt SM vi høll på med ;)

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa