Larm från insprutning på Blade -00

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag har fått något konstigt larm från insprutningen på min Fireblade -00
F1 lyser hela tiden och den röda varningslampan blinkar orytmiskt när jag slår på tändningen.
Lampan övergick till fast sken när jag startade den och körde en sväng.
Hojen startar utan problem och går som en klocka.

Det jag gjort är att jag installerade en begangned Power Commander III.
Larmet kvarstår när jag plockat bort den igen.
Kontakterna sitter så illa till så det skulle möjligen kunna vara så att jag råkat skada någon kontakt /sladd när jag pillade isär dem men jag tror inte det och kan inte se något skadat.

Finns det något sätt att få en mer detaljerad felkod?
Går det att göra någon form av reset av felkoderna om det nu bara är något som ligger kvar i minnet???

Snälla hjälp mig, jag får panik, jag ska ju ut och åka snart!!!!!
Våren är ju nästan här!

Varningslampa

Testa att ta koppla bort batteriet över natten. Funkar ofta på bilar om det är en tillfällig grej som tänt varningslampan för motorstyret. Jag kan tänka mig att det får felkoder om du kopplar in en PC.

Anders

M:et skrev:
F1 lyser hela tiden och den röda varningslampan blinkar orytmiskt när jag slår på tändningen.

Kontakterna sitter så illa till så det skulle möjligen kunna vara så att jag råkat skada någon kontakt /sladd när jag pillade isär dem men jag tror inte det och kan inte se något skadat.

Går det att göra någon form av reset av felkoderna om det nu bara är något som ligger kvar i minnet???

Våren är ju nästan här!

Ecu/styrboxen har ett minne som inte påverkas av batteriet...
Man läser av felkoderna genom att bygla en kontakt vid batteriet/bakramen, och sedan läsa av blinkningarna på F1 lampan.
Men det är inget gör det själv grej, go se the doctor(vst).

edit//

Det är bara när man skall nollställa felkoder i minnet man behöver bygla....

Last edited:
öhhhhh..... tror helt klart att det är PC3:an som är felet!!!
jag köper den av dig för en billig peng!

inte en aning vad felet kan vara men svårt sugen på PC3:an om du vill sälja den!

Våren är ju nästan här!

Där har du ju redan svaret gamle vän! Det är ju en HÅÅNDA, Självklart så blir det fel på den! Fråga bara Puffy_74!
(och han som behandlar sin så ömt och försiktigt... :rolleyes: )

Tjoho!
Det har löst sig!!!
Jag surfade runt lite och hittade på en bra Firebladesida i USA, Fireblades.org, som hade lite tips.
Till att börja med så kan man läsa av felkoden genom att räkna blinkningar på den röda varningslampan när F1 är tänd.
Först kommer det långsamma blinkningar, de står för den första siffran. Sedan kommer det snabba blinkningar, de står således för de andra siffran.
Jag fick felkod 34 som betydde att det var fel på servot som styr ventilen i avgassystemet plus flappen i luftburken.
Eftersom jag satt på helsystem och monterat bort allt skräp i luftburken så hade jag vridit på servot.
Servot kände då av att det stod i fel läge och larmade.
Bara att vrida in det i rätt position så var larmet borta :hoppa

Så ett tips att att räkna blinkningar om det blir något problem. Man behöver INTE bygla någonstan. Blinkningarna kommer automatiskt när fel uppstått.

Men om det är någon som har en förteckning över vad de olika larmen betyder så tar jag gärna emot det.
Nu hade jag sån tur att de hade disskuterat just det här larmet på Fireblades.org.

McBudet: Glöm att jag släpper PCIII:an :arsele Den ska jag använda när jag kör ifrån dig på Lunda :rofl

Åk runt med din cbr blinkande som ett discotek då! men köra från mig?!? :näsblod

Try me!!!! :tummenupp

Tjoho!

McBudet: Glöm att jag släpper PCIII:an :arsele Den ska jag använda när jag kör ifrån dig på Lunda :rofl

Mcbudet skrev:
Åk runt med din cbr blinkande som ett discotek då! men köra från mig?!? :näsblod

Try me!!!! :tummenupp

Jag kan lova att jag inte tror att jag kommer köra ifrån dig, möjligtvis på strippen om jag har tur...
Men retas det kan jag :D
Man ska göra det man är bäst på....

Blejden är jag kanska klapp kass på att köra har bara kört den nån månad och nu har den kåpor och allt sån där onödigt som brukar sitta på diesel hojar

vi får ta ett par rejs på strippen!

Jag kan lova att jag inte tror att jag kommer köra ifrån dig, möjligtvis på strippen om jag har tur...
Men retas det kan jag :D
Man ska göra det man är bäst på....

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN