Land of the free, home of the brave!

Kuritas skrev:
2236735 Kul med en BORTRÖSTAD hjälmlag.

Kul med demokrati menar du?

Jag bor i Wisconsin där det inte är lag på hjälm, men använder ändå hjälm 99,9% av de gånger jag kör hoj. Däremot är jag inte för en hjälmlag just därför att jag vill kunna välja själv, inte bli tillsagd vad jag får göra och inte får göra.

Lugn skrev:
2236804 Kul med demokrati menar du?

Jag bor i Wisconsin där det inte är lag på hjälm, men använder ändå hjälm 99,9% av de gånger jag kör hoj. Däremot är jag inte för en hjälmlag just därför att jag vill kunna välja själv, inte bli tillsagd vad jag får göra och inte får göra.

Fan vad löjligt, jag bor i Sverige och jag kan inte ens stava till jelm.

spectre skrev:
2236820 ...jag kan inte ens stava till jelm.

Det är en generationsgrej. Skyll på skolan och slå sönder ett skyltfönster så känns det nog bättre... :tungan

Kuritas skrev:
2236850 Ja ja, alla är vi olika! :tummenupp

Det intressanta är att han drar på sig hjälm och skydd över hela kroppen när han sparkar boll med polarna, men nöjer sig med en t-shirt när han grenslar raketen... :lol

Lugn skrev:
2236804

Däremot är jag inte för en hjälmlag just därför att jag vill kunna välja själv, inte bli tillsagd vad jag får göra och inte får göra.

Och ändå räcker inte sunt förnuft till där borta? Menar på alla EXTREMT övertydliga varningar om att saker är farliga...

Hade killen haft en integral hjälm skulle han gått därifrån oskadd... :7peta

FreddaAbborre skrev:
2237012 Och ändå räcker inte sunt förnuft till där borta? Menar på alla EXTREMT övertydliga varningar om att saker är farliga...

Det beror snarare på att deras skadestånd är utformade för att avskräcka och våra för att täcka en faktisk skada, det är fakta och det finns fina juridiska termer för respektive rättssyn (t-rex, hjälp till här :4skrika ).
Så var det med det och sedan kan vi släppa USA-hatet för ikväll.

:hej

Markus skrev:
2237282 Det beror snarare på att deras skadestånd är utformade för att avskräcka och våra för att täcka en faktisk skada, det är fakta och det finns fina juridiska termer för respektive rättssyn (t-rex, hjälp till här :4skrika ).
Så var det med det och sedan kan vi släppa USA-hatet för ikväll.

:hej

Mja.. Sant. Lät bra när jag tänkte det, men vart lite mer tveksam till det när jag skrev det. Mitt fel.

Kuritas skrev:
2237295 Vem hatar? USA är rrroooligt! :pannkyss

hehe. :banana

Lugn skrev:
2236842 Det är en generationsgrej. Skyll på skolan och slå sönder ett skyltfönster så känns det nog bättre... :tungan

Aj totally agree on dat vone...

Jag har aldrig varit där men man får ju uppfattningen att ingen kör fortare än 90km/tim (säkrast att vara specificerad på måttenheten)
och kör man för fort är det 100% sannolikhet att man åker fast...

UltraMarine skrev:
2237470 Aj totally agree on dat vone...

Jag har aldrig varit där men man får ju uppfattningen att ingen kör fortare än 90km/tim (säkrast att vara specificerad på måttenheten)
och kör man för fort är det 100% sannolikhet att man åker fast...

Skulle nog vilja påstå att folk i allmänhet håller hastighetsbegränsningen bättre än i Sverige, men det finns ju undantag... :hihi

Det första uppkörningstjejen sa till mig var: "Kör nu inte för fort. Alla européer kör för fort!" Stolt som en tupp vart man över sitt ursprung. :yoparty

Det är ju roligare att vänd blicken hemåt än att titta på övriga världen.

I sverige måste allt regleras med lagar då svensken inte längre förmår tänka ut själv vad som är bra och inte. Det daltas något enormt och man är skyddad mot allt, upp över öronen. Man behöver inte ta ansvar för sin familj, arbete eller liv för den delen. Man kan sitta på med tummen i röven om man vill det. De enda som det fungerar riktigt dåligt för är de kreativa, ambitiösa och företagsamma människorna som får betala dyrt för restan av packet. Det vore nyttigt för se allra flesta att leva utanför norden och gärna eouropa ett par år och se hur det fungerar i "den stora världen. Utanför Sundbyberg där jag bor."

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna