lampor

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
vars ser man på en blinkersglödlampa (till miniblinkare) vilken sort å storlek mm det är?
å vart kan man inhandla nya sådana?

för jag misstänker att min bakre blinkare gått sönder, för den främre blinkar som fan å den bakre lyser inte (duh..) :) men .. den ser hel ut, å ja va där å pillade när ja skulle byta reg. skylt förut... å ja kan inte komma ihåg om den funkade förra gången jag hade igån bågen.. :va men alla kontakter mm ser ut att sitta i så..

vad kan det annars vara för fel.. iofs så e anslutningen i lamphållaren bak nått grymt ärgad också.. va gör man åt det?

Gör inget förrän all oxid och skit är borta. Putsa med väldigt fin smärgelduk eller stålull. Är det för djävligt så får du skrapa med en gammal kniv eller nåt. Sen sprejar du flödigt med 5-56, torkar av, sprejar tunnt igen.

Spreja även rundstiftskontakterna (dom som sitter på kabeln från blinkern) om dom ser det minsta oxiderade ut.

Det brukar stå effekt och spänning på lampans metalldel om du tittar noga. Ta med lampan till macken sen.

/Peter

heimdal skrev:
vars ser man på en blinkersglödlampa (till miniblinkare) vilken sort å storlek mm det är?
å vart kan man inhandla nya sådana?

för jag misstänker att min bakre blinkare gått sönder, för den främre blinkar som fan å den bakre lyser inte (duh..) :) men .. den ser hel ut, å ja va där å pillade när ja skulle byta reg. skylt förut... å ja kan inte komma ihåg om den funkade förra gången jag hade igån bågen.. :va men alla kontakter mm ser ut att sitta i så..

vad kan det annars vara för fel.. iofs så e anslutningen i lamphållaren bak nått grymt ärgad också.. va gör man åt det?

blir nog till å ta fram kniven isåfall.. för de e forjefla trångt å komma åt därinne i lamphuset..

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...