Med lite varv på motorn ca 4000rpm och däröver och med "lite mer" gaspådrag, då stämmer det ganska bra att motorn trivs med ett värde på min lambdamätare, 12-13 ungefär. Blir i vissa fall 10, utan att den går dåligt.
Men på tomgång och lågfart, runt gathörn och i jämn fart i 40km/h, då rycker och hoppar hela hojen om värdet är under 14. När värdet är 15-16 går den som bäst.
Har jag någontyp av mätfel eller är det lämpligt att ligga på 15
Enligt översättningstabell blir det 1,05-1,10 i lambdavärde
Läste på formumet att portningen har en viss betydelse på hur fett den måste gå. I mitt fall är insuget plastat ganska rejält. Bottendraget är riktigt hyfsat faktiskt. FZR1000. Med små Keihin FCR 33or.
Stora kanaler kräver mer soppa. Kanske därför min går bra på mager blandning.
Jävla kul tillbehör med Bredbandslambda i alla fall.
Ser fram emot mina nålar som är beställda för att få bort svackan vid 4mm trottellyft.
Men på tomgång och lågfart, runt gathörn och i jämn fart i 40km/h, då rycker och hoppar hela hojen om värdet är under 14. När värdet är 15-16 går den som bäst.
Har jag någontyp av mätfel eller är det lämpligt att ligga på 15
Enligt översättningstabell blir det 1,05-1,10 i lambdavärde
Läste på formumet att portningen har en viss betydelse på hur fett den måste gå. I mitt fall är insuget plastat ganska rejält. Bottendraget är riktigt hyfsat faktiskt. FZR1000. Med små Keihin FCR 33or.
Stora kanaler kräver mer soppa. Kanske därför min går bra på mager blandning.
Jävla kul tillbehör med Bredbandslambda i alla fall.
Ser fram emot mina nålar som är beställda för att få bort svackan vid 4mm trottellyft.
Last edited: