Lambdasondseliminering

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Har köpt ett handbyggt slipon till min kawa zx6-r 08 och har lite frågor angående lambdasonderna som är två stycken och sitter typ på katalysatorn långt fram precis efter grenrören.

När jag kommer att mappa hojen med en custom mapp på min PC V kommer jag behöva att plugga igen dessa hål eller räcker det med att köpa någon form av eliminator som man stoppar i lambdakontakten och låter själva lambdan sitta kvar?

Varför gör man detta? För jag felkod annars, eller blir blir bränsleblandningen fel??

Tack från en okunnig!:)
 
DEtta undrar jag med. Är det nån som vet? Har en zx10r -10 med samma problem.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top