Lagligt intrång av polis !!!

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Nu ska tydligen UK göra det möjligt att polisen ska få göra intrång i din privata dator UTAN domstolsorder.

Spännande, nu finns det ännu ett skäl till att lägga ned mer tid på att göra sin burk säkrare.

De metoder som kan komma att användas för att hacka in i en persons dator inkluderar allting från e-postmeddelanden med virus som aktiverar en bakdörr till datorn alternativt att polisen hackar sig in på en person trådlösanätverk om ett sådant finns.

Har de vanliga medborgarna inget att säga till om längre ?
Tur man kör ett OS som inte är så mottagligt för trojaner och virus.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article5439604.ece

Last edited:
Det är ju i grunden rätt lugnt. Säkrar man sig inte på andra sätt får man ju skylla sig själv; det finns gott om folk där ute som jag är mer rädd att ha i min dator än polisen, även om inte heller de har något att göra med mitt privatliv...

Det är ju i grunden rätt lugnt. Säkrar man sig inte på andra sätt får man ju skylla sig själv; det finns gott om folk där ute som jag är mer rädd att ha i min dator än polisen, även om inte heller de har något att göra med mitt privatliv...

Visst är det så, men nu är det dom som du inte ville ha i din dator plus polisen i framtiden.

Skatteverket och tullen nästa ?

Men hallå, är det inte värre att vi låter folk som INTE är poliser övervaka all vår datatrafik för att eventuellt döma och bötfälla oss om dom tycker att vi laddar ner saker?

Det är en verklighet HÄR om några månader.

Men hallå, är det inte värre att vi låter folk som INTE är poliser övervaka all vår datatrafik för att eventuellt döma och bötfälla oss om dom tycker att vi laddar ner saker?

Det är en verklighet HÄR om några månader.

Det är väldigt mkt värre.. rent ut sagt helt sjukt att ett sånt förslag ens kommer upp på tapeten.

Och gällande att polisen kan "hacka" datorer gäller endast om brottet kan ge 10 års fängelse eller mer läste jag på någon sida.

Det är väldigt mkt värre.. rent ut sagt helt sjukt att ett sånt förslag ens kommer upp på tapeten.

Och gällande att polisen kan "hacka" datorer gäller endast om brottet kan ge 10 års fängelse eller mer läste jag på någon sida.

Kommit på tapeten?

Det vann väl?

england, ett föredöme för våra kära svenska "politiker"

ett orwelliskt shariasamhälle

Herregud vad rädd jag blev just... Nä. Det där är bra för då kan polisen komma åt "brottslingar" (och då menar jag terrorister / tyngre skit) utan att behöva säga att dom ska kolla någons dator först.

Dock är det här enbart för att kolla om någon laddat ner, ja då är det patetiskt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti