Lager ras 1100

• Thread starter Thread starter flu
  • Start date Start date

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Nu har det hänt en gång till, lagret på utgående axel dvs drevets axel har trasats sönder totalt, första gången trodde jag att det var tidens tand men inte nu efter 10 mil.
Finns det någon annan som har haft problem med detta så vill jag veta hur ni har löst det eller kan NI rekomendera en annan typ av lager platsen finns ju om man tar ett med kapslad utsida då kan ju ett 8mm bredare lager få plats.
Mycket tacksam för svar
Ulf

Kedjan för spänd ?

flu skrev:
Nu har det hänt en gång till, lagret på utgående axel dvs drevets axel har trasats sönder totalt, första gången trodde jag att det var tidens tand men inte nu efter 10 mil.
Finns det någon annan som har haft problem med detta så vill jag veta hur ni har löst det eller kan NI rekomendera en annan typ av lager platsen finns ju om man tar ett med kapslad utsida då kan ju ett 8mm bredare lager få plats.
Mycket tacksam för svar
Ulf

flu skrev:
Mycket tacksam för svar
Ulf

Jeg monterte 2 stk lager på utgående aksling.

OBS det er bedre plass på de siste modellene. ( Bredare orginallager ).

Orkar du prova fler gånger utan att montera ett yttre stödlager? Det är nog den enda riktiga lösningen på våldsamt många hästar.

andersbrink skrev:
Orkar du prova fler gånger utan att montera ett yttre stödlager? Det är nog den enda riktiga lösningen på våldsamt många hästar.

Åker du med yttre lager Anders? Hur gör alla andra turbo åkare jag har ju inte mer effekt än någon annan så jag kan ju inte vara ensam om detta!

Har du kollat smörjkanalerna till utgående lager
kolla att inte nån plugg saknas så oljan tar fel väg

Peter

flu skrev:
Åker du med yttre lager Anders? Hur gör alla andra turbo åkare jag har ju inte mer effekt än någon annan så jag kan ju inte vara ensam om detta!

Jag åker med bara runt 250 hästar. Om du inte har våldsamt många hästar (jag vet inte om du har 130, 260 eller 420 hästar) så är det som Peter säger, läge att kolla upp smörjningen om du använt för mycket silikongegga och täppt till någon oljekanal.

andersbrink skrev:
Jag åker med bara runt 250 hästar. Om du inte har våldsamt många hästar (jag vet inte om du har 130, 260 eller 420 hästar) så är det som Peter säger, läge att kolla upp smörjningen om du använt för mycket silikongegga och täppt till någon oljekanal.

Det är nog inte mer än 250 på bakhjulet men det borde hålla tycker jag
Ska kolla detta med smörjningen, mycket troligt att idioten (jag) som monterade ihop sölade med tätningsmedel! :kocko

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage