lag på ställ?..

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
farsan börjar bubbla om att det kanske kommer bli eller redan är på väg att bli lag på att man ska ha skyddsutrustning när man åker hoj....eller om det va så gott som lag då försäkringen inte gällde annrs...stämmer detta?eller e det bara farsgubben som fått snurr?

Det finns väl säkert folk som vill införa detta.... och någon omöjlighet är det ju faktiskt inte.

Mig veterligen finns inga lagförslag om det här. Det finns heller inget som säger att du måste ha skyddsutrustning på dig för att försäkringen ska gälla, men i de flesta fall får du förhöjd självrisk om du inte har det, om det står i kraven att du ska ha det. Oftast så frågar f-bolaget om du alltid kör med godkänd skyddsutrustning.

McB skrev:
Oftast så frågar f-bolaget om du alltid kör med godkänd skyddsutrustning.

Och i antagligen i 99% av fallen, så säger försäkringstagarna att de använder det... men verkligheten är en annan...

intrepid skrev:
...stämmer detta?eller e det bara farsgubben som fått snurr?
Han har fått värsta snurren. Det är lag på hjälm. Det är inte lag på kondom. Fråga honom vad han egentligen menar med "skyddsutrustning".

Inte fler lagar :mad:

Det är väl om inte annat av ren självbevarelsedrift som man använder skinnställ när man kör hoj.

MatteKholm skrev:
Vore bra om det blev lag.
Man får väl hoppas att lagen i så fall gör undantag för dem som är gifta. :hej

Bingo skrev:
Man får väl hoppas att lagen i så fall gör undantag för dem som är gifta. :hej

Håller med dig, orkar inte börja hålla på med kondom nu när man varit ihop såpass länge med damen..

Felix skrev:
Håller med dig, orkar inte börja hålla på med kondom nu när man varit ihop såpass länge med damen..

HAHA, nu snacka vi Skinn, grabbar.... inte gummi, det får ni göra i burn-sektionen :rodnar

Sorry, jag missuppfattade, :hej trodde Bingo menade att man måste använda kådis om man svarat att man använde skyddsutrustning til försäkringsbolaget :confused:

Felix skrev:
Sorry, jag missuppfattade, :hej trodde Bingo menade att man måste använda kådis om man svarat att man använde skyddsutrustning til försäkringsbolaget :confused:

jo, så menade vi ju alla... vad tänkte du på då ? Bränna däck ? Fy på dig, inte sådana stygga tankar här på forumet :crash

Last edited:
Mattiaz skrev:
jo, så menade vi ju alla... vad tänkte du på då ? Bränna däclk ? Fy på dig, inte sådana stygga tankar här på forumet :crash
Jag menar tjejen hade också tyckt det var konstigt om försäkringsbolaget brydde sig om det :confused: jag menar jag har ju försäkrat kroppen inte sn*ppen. Fast är man singel är det kanske ett rimligt krav, vissa sjukdomar gör ju att man blir knäpp i huvudet och då skall man nog inte köra i 300a!

Vad menar du att dom menar?? :confused:

Sergeant skrev:
Lagen som sådan skulle väl bara gälla de som verkligen KÖR hoj och inte de som ÅKER nitbögebåge :fakta .
Den skall alltså bara omfatta ensamma trafikdårar som grovt förbryter sig mot all trafiklagstiftning? :confused:

Bingo skrev:
Den skall alltså bara omfatta ensamma trafikdårar som grovt förbryter sig mot all trafiklagstiftning? :confused:

Gör som i Florida där du måste ha hjälm om du kör oförsäkrat inte annars :crash

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...