perfect
Ny medlem
Halloj!
Är det någon som vet hur pass varm en laddningsregulator är vid arbetstemp på motor?
Jag har problem med min R6:a från 2000. Det började med att vid en tur så slutade den att ladda batteriet vilket medförde att hojjen dog tillslut, ett laddningsfel konstaterat! Efter lite felsökning så är laddningsregulatorn ur funktion (kontakten som kopplas till regulatorn lite bränd). En ny investerades från en mc skrot. Och så långt är allt frid och fröjd, allt fungerar igen, och laddas även!
Men laddningsregulatorn blir väldigt varm!! Hur pass varm ska en sådan vara vid körning? Lite oroväckande, ...eftersom jag aldrig noterat hur den gamla var i temp så vet jag heller inte hur varm den "nya" ska vara! Är detta normalt, eller är det något fel?
Otroligt tacksam för hjälp och tips!
Mvh Hasse
Är det någon som vet hur pass varm en laddningsregulator är vid arbetstemp på motor?
Jag har problem med min R6:a från 2000. Det började med att vid en tur så slutade den att ladda batteriet vilket medförde att hojjen dog tillslut, ett laddningsfel konstaterat! Efter lite felsökning så är laddningsregulatorn ur funktion (kontakten som kopplas till regulatorn lite bränd). En ny investerades från en mc skrot. Och så långt är allt frid och fröjd, allt fungerar igen, och laddas även!
Men laddningsregulatorn blir väldigt varm!! Hur pass varm ska en sådan vara vid körning? Lite oroväckande, ...eftersom jag aldrig noterat hur den gamla var i temp så vet jag heller inte hur varm den "nya" ska vara! Är detta normalt, eller är det något fel?
Otroligt tacksam för hjälp och tips!
Mvh Hasse