Laddare till Shorai

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tjenare, jag ska börja använda min hoj igen som har ett Shoraibatteri monterat, MEN jag har tydligen förlagt kabeln mellan laddaren och batteriet och kan därmed inte ladda batteriet :-(
Är det någon som har en sådan kabel att sälja?

Tjenare, jag ska börja använda min hoj igen som har ett Shoraibatteri monterat, MEN jag har tydligen förlagt kabeln mellan laddaren och batteriet och kan därmed inte ladda batteriet :-(
Är det någon som har en sådan kabel att sälja?
Kan det vara en sådan här ?

Nyfiken - som vanligt - om batteriet är installerat o laddas av generatorn under körning, varför kan man då inte ladda med en 12V laddare (på läge LiPo)??

Nyfiken - som vanligt - om batteriet är installerat o laddas av generatorn under körning, varför kan man då inte ladda med en 12V laddare (på läge LiPo)??
Dels har jag en Shorailaddare (som nu saknar en bit sladd) som balanserar cellerna, och ingen 'vanlig' laddare med LiPo läge och tänker att en liten kabel borde vara billigare att köpa än en ny laddare. Dels så behöver batteriet laddas innan bajken kan användas. Dels så finns ingen laddning på bajken. Batteriet laddas i depån. :-)

Last edited:
Verkar inte finnas svensk återförsäljare längre? Köpte mina Shorai-prylar av NF Racing men de säljer inte Shorai nu vad jag kan se.

Rc flyg/ bil/ båt.
Smekte ihop en sån sladd själv- ska ju vara hona i båda ändarna, så av två sladdar blev det en.
Kan komplettera detta svar med bild i morrn på hur jag gjorde.

//

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back